گروه ورزشی - کریم اعظمی: برخلاف هفته‌های ابتدایی اکنون همه چیز برای خداداد عزیزی و پیام مشهد خوب پیش می‌رود و البته خبری از مصاحبه و اعتراض‌های جنجال‌برانگیز خداداد هم نیست.

این برای خداداد تبدیل به یک عادت شده که بعد از شکست‌های تیمش همیشه طوری حرف می‌زند تا حاشیه درست شود، ولی او به همشهری می‌گوید: «شاید خیلی‌ها بگویند خداداد برای باخت بهانه می‌آورد ولی باید بگویم که به هیچ عنوان زیر بار حرف زور نمی‌روم.»

  •  بازی با استقلال اهواز چطور بود؟

بازی خوبی بود و تیم ما فوق‌العاده فوتبال بازی کرد. استقلال اهواز در دقیقه 4 به گل رسید ولی تا پایان بازی به غیر از یک صحنه که در دقیقه 85 موقعیت خطرناکی را روی دروازه ما ایجاد کرد دیگر حرفی برای گفتن نداشت. در اکثر لحظات صاحب توپ و میدان بودیم و موقعیت‌های زیادی داشتیم که متأسفانه خیلی از آنها را هدر دادیم. همچنان معتقدم که پیام مشکل گلزنی دارد و خیلی راحت فرصت‌ها را از دست می‌دهد.

  •  شکست‌دادن اکبر میثاقیان هم مهم بود، اینطور نیست؟

خیر، به هیچ وجه مهم نبود. ما تنها 3 امتیاز را می‌خواستیم که به آن نیز رسیدیم.

  •  مثل اینکه بعد از بازی با میثاقیان آشتی کردید؟

من هیچ مشکلی با او نداشتم. زمانی که میثاقیان از ابومسلم استعفا داد توقع داشت که من مخالفت کنم و این در حالی بود که او استعفا را به شفق مدیرعامل باشگاه داده بود این مسائل باعث شد که دلخوری به وجود بیاید.

  •  آیا پیام به تیمی که شما انتظار داشتید تبدیل شده است؟

ما هیچ تفاوتی نسبت به هفته‌های پیش نکردیم و مثل همیشه خوب فوتبال بازی می‌کنیم ولی در این دو هفته بدشانس نبودیم.

  •  قبول دارید که اگر مهاجمی مثل اشپیتی در پیام نبود وضعیت بدی پیدا می‌کردید؟

اصلاً قبول ندارم. ما با سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کنیم که تک‌مهاجم تیم، اشپیتی است. تمام توپ‌ها به او ختم می‌شود و فکر می‌کنم این مهاجم از تمامی مهاجمان لیگ‌برتر بیشتر در موقعیت گل قرار می‌گیرد و اگر بازیکنان ما به او پاس ندهند به هیچ عنوان نمی‌تواند گلزنی کند.

  •  ولی اشپیتی شم گلزنی بالایی دارد.

بله، اگر این طور نبود که او را به پیام نمی‌آوردم.

  •  فکر می‌کنید که پیام از خطر سقوط نجات یافته است؟

امیدوارم اینطور باشد و اگر مشکل مالی نداشته باشیم حتی می‌توانیم جزو 8 تیم بالای جدول باشیم.

  •  بنابراین از سقوط‌نکردن پیام مطمئن هستید؟

من نه قول قهرمانی می‌دهم و نه قول می‌دهم که سقوط نکنم. همه چیز در فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است ما تنها می‌توانیم تلاش کنیم و منتظر بمانیم تا پایان فصل برسد. هرکس در فوتبال قول بدهد شک نکنید که دروغ می‌گوید، چون حتی یک درصد هم نمی‌توان اتفاقات این رشته ورزشی را پیش‌بینی کرد.

  •  مثل اینکه با انتقال سهام باشگاه پیام مشکلات مالی حل شده اینطور نیست؟

قرار است مالک جدید امروز به مشهد بیاید تا کار انتقال سهام باشگاه انجام شود ولی هنوز از طرف این فرد یک ریال هم به پیام کمک نشده و فعلاً باید منتظر بمانیم.

  •  فکر می‌کنید کدام تیم مدعی اول قهرمانی باشد؟

به نظر من شانس پرسپولیس از همه تیم‌ها بیشتر است. اگر تورنمنتی‌ مثل جام‌حذفی یا مسابقات دیگر که فقط به چند بازی خلاصه می‌شود در جریان بود این حرف را نمی‌زدم ولی چون لیگ طولانی است باید بگویم که پرسپولیس شانس زیادی برای قهرمانی دارد چون آنها تیم پرمهره‌ای هستند و ستاره‌ها می‌توانند برای پرسپولیس قهرمانی بیاورند حتی اگر پرسپولیس در این فصل بیش از 5 باخت هم بیاورد می‌تواند به قهرمانی امیدوار باشد.

  • خبر دارید که علی دایی با امیر قلعه‌نویی پس از دیداری که در ورزشگاه آزادی داشتند با یکدیگر آشتی کردند؟

بله، به نظر من ارتباط خوب سرمربی تیم‌ملی با مربیان دو تیم پرسپولیس و استقلال می‌تواند به نفع فوتبال ایران باشد. فقط امیدوارم این آشتی نمایشی نباشد.

  •  مدتی پیش از تفکرات علی دایی انتقاد کردید و می‌گویند که او از شما ناراحت است.

فکر نمی‌کنم اینطور باشد. چون من چند وقت پیش با دایی صحبت کردم. اگر انتقادی وجود نداشته باشد فوتبال هیچ‌وقت پیشرفت نمی‌کند بنابراین آنهایی که در این رشته صاحب‌نظر هستند باید حرف بزنند. من به هیچ عنوان قصد تخریب دایی را نداشته و ندارم و فکر می‌کنم اکثر حرف‌هایم همیشه منطقی بوده است. در مورد علی کریمی و مهدوی‌کیا گفتم که دایی نباید از آنها عبور کند و در بازی با کره‌شمالی نیز نقش تأثیرگذار مهدوی‌کیا را در زمین دیدید.

  •  ولی علی دایی، کریمی را هم دعوت کرد.

بله، او را دعوت کرد و خوشحال شدم که دایی مصالح ملی را در نظر گرفت. من به کریمی از این جهت که در گذشته برخورد بدی با او صورت گرفته حق می‌دهم که نامه بنویسد و از تیم‌ملی خداحافظی کند ولی از طرفی نیز به او حق نمی‌دهم چون کار درستی نبود که به تیم‌ملی پشت کند.

  •  فکر می‌کنید کریمی به تیم‌ملی بازگردد؟

نمی‌دانم ولی در این مورد اول باید نظر علی دایی را بپرسند چون او سرمربی است و به عنوان نفر اول باید تصمیم بگیرد. این را هم بگویم که موفقیت دایی موفقیت نسل ماست و امیدوارم او تیم‌ملی را به جام جهانی ببرد.

کد خبر 66128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز