مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

چای «یربا ماته» ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

چای سبز - green tea

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، یک مطالعه یک چای گیاهی بومی آمریکای جنوبی را با شش شکل مختلف سرطان مرتبط دانسته است.

«یربا ماته» یک چای گیاهی است که به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان‌ها به طور گسترده‌ای تبلیغ می‌شود. آن را به چای سبز تشبیه می‌کنند، برخی منابع ادعا می‌کنند که حاوی ۹۰ درصد آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز است.

اما با وجود داشتن مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها، مطالعات نشان می‌دهد که این نوشیدنی ممکن است خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را افزایش دهد.

مرکز سرطان «مموریال اسلون کترینگ» توضیح می‌دهد: دوزهای بالا و استفاده طولانی‌مدت از یبرما ماته با افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های پروستات، مثانه، دهان، مری، ریه، سر و گردن مرتبط است.

چای حاوی هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای (PAHs) است که در گوشت‌های کبابی و دود تنباکو نیز یافت می‌شود.

کد خبر 660857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تندیس IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    باطلاع میرساند مصرف این چای بعنوان نوشیدنی روزانه مردم سوریه بسیار متداول و مرسوم است و جالب است براساس داده های سازمان بهداشت جهانی کشور سوریه کمترین جمعیت مبتلایان به انواع سرطان ، فشارخون و نارسایی قلبی ، بیماریهای مجاری ادرار و کلیه و همچنین دیابت می باشد . بنده دیابت دارم و بدلیل مشکلات حاد داخلی در سفری که سالیان قبل به سوریه داشتم مجبور به عمل و بستری شدن در بیمارستان دمشق شدم جالب است بدانید پزشگان انجا از اینکه من بیماری دیابت داشتم بسیار متعجب و مدعی بودند تاکنون با یک بیمار دیابتی مواجه نشده اند . یکی از پزشکان ایرانی میگفت مصرف دو چیز موجب سلامت شگفت انگیز مردم این کشور عربی است اول مصرف زیاد زیتون و روغن ان و دوم مصرف زیاد چای ماته «مته» .