ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید، نمایندگان اوکراین و روسیه دوشنبه (امروز) در کنار رودخانه پریپیات با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین، جدا از بحث مذاکره که رئیس‌جمهوری اوکراین امیدی به نتایج آن ندارد، انتخاب منطقه مرزی بین بلاروس و اوکراین در کنار رودخانه پریپیات هم برای خود جذابیت‌های تلخی دارد که یادآور یک قصه دردناک قدیمی است.

کمی پایین‌تر از محل ملاقات این دو هیات صلح، شهر متروکه پریپیات قرار دارد که روزگاری خانه کارکنان نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل بوده است. پس از انفجار این نیروگاه در سال 1986، تخلیه ساکنین انجام و این شهر به شهر ارواح مبدل شد.

حالا پس از گذشت سال‌‎ها از آن فاجعه، بسیاری از مردم جهان بار دیگر چشم به چرنوبیل دارند تا ببینند که مذاکرات بین هیات‌های روسی و اوکراینی به کجا ختم می‌شود. شاید این بار از چرنوبیل اخبار بهتری به گوش برسد.

کد خبر 660565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • marandi IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    .....شبح مخوف جنگ و کشتار از روز 24 فوریه 2022 با تهاجم رسمی سریع سفاکانه و ددمنشانه ارتش روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین به کشور اکراین همسایه خودش در پی هفته ها تنش .....کودکان و پرندگان خواب بودند و مردان و زنان در تدارک و تقلای روزمره زندگی ....روسها با تمام قوا به خاک و آب اکراین تاختند ....بلایی که در طی تاریخ بار ها و بارها ملت ایران تجربه نموده است ....ما باید بخوبی مزه این یورش و یغما را بفهمیم .....هنوز خاطره شهریور 59 و آن حملات برق آسا و جنون آمیز در یاد و ذهن ماست .....آنروز صدام و حالا پوتین معرکه داری میکنند ...روسها با مدرن ترین تجهیزات کشتار و اِشغال مردم و خاک آن کشور را سرکوب ومنکوب میکنند ...همه را و بی محابا .توسعه طلبی و جنگ سالاری و ناسیونالیسم باز تولید شده روس و غوغای فردیت در کرملین و استیلا جویی ایدئو لوژیک هیزم این آتش بر افروخته است .اصول اخلاقی و منشور عملی جهانخواری این است .نه حق حاکمیت و نه حُسن همجواری نه جان انسانها و نه پرچم و دین و فرهنگ و مذهب ونه زیست بوم و طبیعت ....هیچکدام جلو دار این حرص و آز و توسعه طلبی نمیباشد ....منفعت به هر قیمتی ....استیلا
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    اقای ریسی یک عیدی دیگر بدهی تا خوشال شویم نفت گران شد و صدرات دوبرابر شده پس نگنگو نه