ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید که از هر فرصتی برای تامین صلح، پیش از مذاکرات برنامه‌ریزی‌شده بین نمایندگان روسیه و اوکراین در نزدیکی مرز بلاروس استفاده خواهد کرد.

زلنسکی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، او در این خصوص گفت: «من واقعاً به نتیجه این جلسه اعتقادی ندارم، اما بگذارید تلاش کنند تا بعدا حتی یک شهروند اوکراین شک نداشته باشد که من به‌عنوان رئیس‌جمهور سعی کردم جنگ را متوقف کنم؛ حتی اگر یک تلاش کوچک باشد، بازهم هنوز یک شانس به حساب می‌آید.»

منابع خبری ادعا کرده‌اند در حالی که راس ساعت ۱۵ به وقت محلی و درست زمانی که هیات روس در حال خروج از محل مذاکرات در گومل بلاروس بودند، در آخرین لحظات هیات اوکراینی مذاکرات در بلاروس را پذیرفت و در حال حرکت به سمت محل مذاکرات بوده است.

در همین حال الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس بعد از گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش از پوتین خواست که اجازه دهد هیات مذاکره کننده روسی در بلاروس بماند.

انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر نتایجی از این مذاکرات منتشر شود.

کد خبر 660549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    فتنه اسرائیل در اوکراین برای شکست برجام با مشت محکم جوانمرد منطقه اقای پوتین در هم کوبیده شد. منافقین داخلی بروند بمیرند. برجام به زودی زنده واحیا می شود.