آخرین گزارش Counterpoint Research نگاهی به درآمدهای تولید شده توسط سازندگان گوشی‌های هوشمند در سال گذشته دارد.

اپل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا، فروشندگان گوشی‌های هوشمند در مجموع ۴۴۸ میلیارد دلار درآمد برای سال ۲۰۲۱ به دست آوردند که نشان‌دهنده افزایش ۷ درصدی نسبت به ارزش های سال ۲۰۲۰ است.

میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند ۱۲ درصد بر اساس سالانه رشد کرد و به لطف تقاضای فزاینده برای این گوشی‌ها به ۳۲۲ دلار رسید. تخمین‌زده می‌شود که دستگاه‌های ۵G، حدود ۴۰ درصد از کل گوشی‌های هوشمند عرضه شده در سال ۲۰۲۱ را به خود اخصتصا داده‌اند که این در مقایسه با سال ۲۰۲۰، افزایش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

اپل بار دیگر با مجموع درآمد ۱۹۶ میلیارد دلاری و سهم ۴۴ درصدی از کل درآمدهای بازار گوشی‌های هوشمند در صدر رده بندی قرار دارد. دنیا شاهد افزایش تقاضا برای سری جدید آیفون ۱۳ و همچنین علاقه طولانی‌مدت به مدل‌های نسل قبلی آیفون ۱۲ بوده است. میانگین قیمت فروش گوشی (ASP) برای آیفون در سال ۲۰۲۱ به ۸۲۱ دلار رسید که بالاترین رقم تاریخ است. اپل به رشد خود در بازارهای در حال توسعه مانند هند، تایلند، ویتنام و برزیل ادامه داده است.

سامسونگ با درآمد ۷۲ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار دارد. این رقم در مقایسه با ۶۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است. ASP گوشی‌های سامسونگ با رشد سالانه ۵ درصدی به ۲۶۳ دلار رسید. بخش‌های میان‌رده و پریمیوم بیشترین رشد را برای غول فناوری کره‌جنوبی با پرچم‌دار سری S و مدل‌های میان‌رده گالکسی A و M که بیشترین فروش را داشتند، به همراه داشت. سامسونگ همچنین موفق شد محموله‌های تاشو خود را سه برابر افزایش دهد.

شیائومی سومین برند پیشرو با درآمد ۳۷ میلیارد دلاری است که نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۹ درصد افزایش داشته است. هند به‌عنوان بازار کلیدی شیائومی عمل می‌کند؛ جایی که این برند در گوشی‌های هوشمند با قیمت بالای ۲۵۰ دلار به بالاترین حد خود رسید که ۱۴ درصد از حضور این برند در این کشور را تشکیل می‌داد.

کد خبر 659834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha