بعد از شیوع کرونا افسردگی و اضطراب دو اختلال اصلی سلامت روان در دنیا ۲۵ درصد افزایش داشته است. تاجایی که گفته می‌شود در دنیا حدود ۴۵۰ میلیون نفر اختلالات روانی یا رفتاری دارند.

در ایران نیز افسردگی، اضطراب و استرس در دوران پاندمی بیش از ۱۲ درصد رشد داشته و امروزه طبق آمار ۳۰ درصد ایرانیان بالای ۱۵ سال با اختلالات روانی دست به گریبان هستند. سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور حتی گفته که بیماری کرونا سلامت روان ۵۰ درصد جامعه را به خطر انداخته است.

در چنین شرایطی ما به سطح شهر رفتیم تا ببینیم که مردم چه نظری درباره سلامت روان خود دارند. فکر می‌کنید اولین واکنش‌های به سوال در این زمینه چیست؟

گزارش: شیوا نوروزی، امیرمحمد حسینی

تصویربردار: مونا فاضلی

تدوین: محمود دانش‌آموز 

کد خبر 659505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • مبهوت IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 0
    روان ناشادی من یا بهتر بگویم روان گِردی من از اینه که چرا این همه دلال و واسطه و پیش خر و آماده خور و محتکر و مفت خور و تو دهنی زن و بد دهن و مفسر سیاسی بیسواد و گرانی افسار گسیخته و مدیران نا پاسخگو و غیره و غیره کشور ما را در اشغال خود دارند و هیچکس هم حریفشون نیست. از همه مهمتر اینکه دولت سیزدهم قادر به ایجاد یک سیستم اداره کننده سراسری فراگیر و پاسخگو نیست.
  • مهدیدی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    زمان دانشجویی دچار افسردگی شدم، رفتم روان شناس دانشگاه، فقط آرامبخش تجویز کرد ،و دیگه هم نرفتم روان شناس،🤣🤣،الانم یه روان پریش شدم،😅😅
  • GB ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    داروهای اعصاب خطرناکند و عوارض طولانی مدت دارند برای سلامتی گفتار درمانی و تلقین و کمک محارم معتمد و آگاه و راهنمایی دوستان دلسوز و شگردهای دیگه بهتر از شیمیایی شدن بدن و وابستگی دارویی و خطرات اونه!
  • رحمان IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    من سرما میخورم کرونا میگیرم ریه هام درگیر میشه ودرحال مردنم دکتر نمیرم چون: پول ندارم اون وقت میخوای برم روان درمانی؟ با کدام پول؟