همه روزه شاهد انتشار اخبار گوناگون از نقاط مختلف جهان در خصوص خودران‌ها هستیم؛ وسایل نقلیه‌ای که قرار است در آینده‌ای نزدیک بدون آنکه کسانی آنها را براند، در شهرها به‌راه بیفتند و ماموریت‌های خود را به انجام برسانند.

نورو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، شاید یکی از مهم‌ترین ماموریت‌هایی که برعهده این خودروها قرار داده شود، تحویل غذا و کالا به مشتریان شرکت‌ها و رستوران‌ها باشد. شرکت «نورو» (Nuro)، یکی از پیشتازان صنعت در زمینه فناوری‌های خودران، به تازگی آخرین فناوری خودروی ویژه تحویل خود را ارائه کرده که دارای یک کیسه هوای عظیم در بیرون آن است.

این خودرو به‌سادگی Nuro نام دارد و نسل سوم وسیله نقلیه تحویلی خودران این شرکت محسوب می‌شود. محفظه‌های طراحی شده ارگونومیک آن می‌تواند تقریبا ۲۵۰ کیلوگرم مواد غذایی را در خود جای بدهد و همه چیز به‌راحتی از طریق یک صفحه نمایش لمسی قابل دسترسی است.

تصاویر | این خودرو مراقب عابران و موتورسواران است

سیستم تهویه مطبوع خودرو می‌تواند غذا را تا ۵/۵ درجه سانتیگراد زیر صفر یا ۴۷ درجه سانتیگراد بالای صفر نگه دارد. یا به بیان ساده، پیتزای گرم و نوشابه سرد به مشتریان تحویل دهد!

اگرچه این بسیار عالی به‌نظر می‌رسد، اما احتمالا جالب‌ترین ویژگی Nuro محسوب نمی‌شود. شرکت Autoliv، توسعه‌دهنده سیستم‌های ایمنی خودرو، یک کیسه هوای ویژه برای این خودروی بدون سرنشین طراحی کرده است که در قسمت بیرونی خودرو، بر روی قسمت جلویی آن نصب می‌شود.

تصاویر | این خودرو مراقب عابران و موتورسواران است

هدف از این کار، محافظت از کاربران آسیب‌پذیر جاده مانند عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و موتورسواران است. این کاربران جاده‌ها سالانه بیش از نیمی از تلفات رانندگی در جهان را تشکیل می‌دهند و اگرچه ممکن است این ایده در یک نگاه، کمی عجیب به نظر برسد، اما در در کل منطقی خواهد بود.

پر لیندبرگ، معاون راه‌حل‌های ایمنی محرک در شرکت Autoliv در این خصوص می‌گوید: «همکاری Autoliv با Nuro نمونه‌ای عالی از این است که چگونه ما اکنون در حال ترکیب شایستگی اصلی و تجربه صنعت جامد خود با توسعه محصولات برای بازارهای جدید هستیم.»

تصاویر | این خودرو مراقب عابران و موتورسواران است

در حال حاضر، پروژه جدید Nuro بیشتر مفهومی است؛ اگرچه این شرکت نخستین شرکتی به‌حساب می‌آید که توسط وزارت حمل و نقل ایالات متحده برای معافیت خودروهای خودران مورد تایید قرار گرفته است.

کد خبر 658903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha