چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در بازدید از تونل توحید گفت: با اراده‌ای که در کارگران، پیمانکاران، مشاوران و مهندسان این پروژه می‌بینم، اگر مشکلی هم باشد برطرف می‌شود و در مجموع مانعی برای پیشرفت کار وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، در این بازدید که با حضور خبرنگاران انجام شد، شهردار تهران و همراهان وی تونل توحید را با چند دستگاه ون از میدان توحید تا میدان جمهوری طی کردند و روند پیشرفت کار از سوی قالیباف مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار تهران، در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از همه افرادی که برای احداث این تونل مشغول کار هستند، گفت: این تونل از نظر فنی، ریالی و زمانی یکی از پروژه‌های مهم تهران است و اهمیت آن برای شهر تهران به ویژه در زمینه حل مشکل ترافیک این منطقه، کمتر از برج میلاد نیست.

وی با تاکید بر این که پروژه بر اساس زمان‌بندی پیش می‌رود، افزود: روند اجرای کار بر اساس زمان‌بندی است و حتی با تلاش بیشتر می‌توان مقداری از زمان‌بندی را کاهش داد، اما وعده ما به شهروندان همانی زمانی است که بر روی روز شمار مشخص شده و همچنین شهروندان به وسیله دوربین‌های نصب شده به صورت زنده فعالیت‌های کاگران و مهندسان را در زیر زمین مشاهده می‌کنند.

قالیباف از کیفیت و سرعت اجرای پروژه ابراز خشنودی کرد و گفت: شمال و جنوب تونل به هم متصل شده است و بخش قابل توجهی از شمع‌های میانی و کنار مجموعه زده شده است و بعضی از پنل‌ها نیز در حال نصب است.

شهردار تهران با بیان این که کار، جهت اصلی و شتاب خود را با همه پیچیدگی‌هایش پیدا کرده است، افزود: عملیات احداث تونل توحید در سه شیفت انجام می‌شود و روزی این پروژه با 200 کارگر آغاز شد، اما امروز به جز بخشی از کارگران که داخل تونل کار می‌کنند، بخشی دیگر بیرون از زمین برای شمع‌ها و بتون‌ها آرماتوربندی می‌کنند و کارگاه‌ها بیرون از تونل قرار دارند که می‌توان گفت مجموعه مدیریتی برای این پروژه مشغول کار است که همه اقدامات خارج تونل تا داخل آن را پیش می‌برند و هم اکنون در این مجموعه بالغ بر 2هزار کارگر، مشغول فعالیت هستند.

قالیباف  با تاکید بر این که مشکلی که مانع پیشرفت کار شود وجود ندارد، خاطر نشان کرد: با اراده‌ای که در کارگران، پیمانکاران، مشاوران و مهندسان این پروژه می‌بینم، اگر مشکلی هم باشد برطرف می‌شود و در مجموع مشکلی که مانع پیشرفت کار شود وجود ندارد.

وی افزود: در بخش تجهیزات ایمنی و امکانات، قراردادی با خارج از کشور برای 90جت فن پیش‌بینی شده و برای امنیت این مکان، منعقد و تمهیدات لازم نیز برای ایمنی و تهویه هوای تونل اندیشیده شده است.

بنا بر روز شمار نصب شده تونل توحید، 387 روز تا پایان عملیات احداث این پروژه باقی مانده است.

کد خبر 65863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز