چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: بازدید از تونل در دست احداث توحید، بهره‌برداری از مجموعه ترافیکی میدان رسالت و آغاز عملیات ساخت بخش غربی اتوبان شهید همت برنامه‌های مدیریت شهری بود.

شهردار تهران که سحرگاه دیروز از تونل توحید بازدید کرد و خبر از بهره‌برداری از این تونل در زمان اعلام شده داد، در جریان بهره‌برداری از مجموعه ترافیکی میدان رسالت خبری مهم‌تر داشت؛ مشکل ترافیک تهران قابل حل است و با برنامه‌ریزی می‌توان این معضل به‌نظر لاینحل را در مدت 4 سال حل کرد.

شهردار تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معضل ترافیک حتی در زمان مدیریت‌های سابق قابل حل بود؛ به شرط آنکه  طرح جامع و کاملا منظمی برای آن برنامه‌ریزی می‌شد. خوشبختانه در حال حاضر این برنامه طراحی شده‌است و به محض اجرا قول می‌دهم که مشکل ترافیک تهران را ظرف مدت 4 سال حل کنم.

محمدباقر قالیباف همچنین در مراسم بهره‌برداری از مجموعه ترافیکی میدان رسالت و در اجتماع مردم منطقه گفت: از سال آینده بیش از 50 درصد فعالیت‌های عمرانی در شهر تهران به زیر زمین منتقل خواهد شد، همچنین احداث کانال تاسیسات نیز که از مهم‌ترین طرح‌های شهری است و تا به حال بر زمین‌مانده از فروردین سال آینده احداث خواهد شد.

وی اظهار داشت: کانال تاسیسات اقدامی است که ده‌ها مشکل شهروندان را حل و فصل می‌کند و در 15 - 10 سال آینده معاون فنی و عمرانی شهرداری رقمی از رفع معارضان آب و گاز و برق به زبان نخواهد آورد. شهردار تهران همچنین با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح رسالت بیان داشت: بعضی طرح‌ها در تهران تاریخی شده‌اند. مشکل میدان رسالت و تقاطع‌هایی که امروز افتتاح می‌شود و میدان کلاهدوز در انتهای خیابان پیروزی مشکلاتی بود که 18 - 17 سال پیش صحبت از رفع آنها بود و من فکر نمی‌کردم بعد از این همه سال در این زیرگذر شاهد افتتاح آن باشم.

وی ادامه داد: در زمان انجام طرح رسالت مردم بسیار اذیت شدند مخصوصا زمستان گذشته که سرمای سختی حاکم بود  و من از همه آنها عذرخواهی می‌کنم. وی افزود: خدا را شاکرم طبق قولی که به مردم نجیب و شریف تهران دادم، هیچ طرحی روی زمین نمی‌ماند و همه همکاران بی‌نام و نشان من در شهرداری تهران به خوبی برای پیشبرد طرح‌ها تلاش می‌کنند.

بازدید از توحید در گرگ و میش پایتخت

ساعت 6 صبح روز گذشته شهردار تهران به همراه جمعی از مسئولان شهری و خبرنگاران رسانه‌های عمومی از تونل توحید بازدید کردند. این بازدید اما اندکی متفاوت بود. فاصله 2 کیلومتری تونل توحید توسط خودرو طی شد. شهردار تهران نیز در این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: با اراده‌ای که در کارگران، پیمانکاران، مشاوران و مهندسان این طرح می‌بینم، اگر مشکلی هم باشد برطرف می‌شود و در مجموع مانعی برای پیشرفت کار وجود ندارد.

شهردار تهران و همراهان وی تونل توحید را با چند دستگاه ون از میدان توحید تا میدان جمهوری طی کردند و روند پیشرفت کار از سوی قالیباف مورد بررسی قرار گرفت.
محمد باقر قالیباف در جریان این بازدید ضمن تشکر از همه افرادی که برای احداث این تونل مشغول کار هستند، گفت: این تونل از نظر فنی، ریالی و زمانی یکی از طرح‌های مهم تهران است و اهمیت آن برای شهر تهران به‌ویژه در زمینه حل مشکل ترافیک این منطقه، کمتر از برج میلاد نیست.

وی با تاکید بر اینکه طرح براساس زمان بندی پیش می‌رود، افزود: روند اجرای کار براساس زمان‌بندی است و حتی با تلاش بیشتر می‌توان مقداری از زمان بندی را کاهش داد، اما وعده ما به شهروندان همانی زمانی است که روی روزشمار مشخص شده و همچنین شهروندان به‌وسیله دوربین‌های نصب شده به‌صورت زنده فعالیت‌های کارگران و مهندسان را زیر زمین مشاهده می‌کنند.

قالیباف از کیفیت و سرعت اجرای طرح ابراز خشنودی کرد و گفت: شمال و جنوب تونل به هم متصل شده است و بخش قابل توجهی از شمع‌های میانی و کنار مجموعه زده شده است و بعضی از پنل‌ها نیز در حال نصب است.شهردار تهران با بیان اینکه کار، جهت اصلی و شتاب خود را با همه پیچیدگی‌هایش پیدا کرده است، افزود: عملیات احداث تونل توحید در 3نوبت انجام می‌شود و روزی این طرح با 200 کارگر آغاز شد، اما امروز به جز بخشی از کارگران که داخل تونل کار می‌کنند، بخشی دیگر بیرون از زمین برای شمع‌ها و بتون‌ها آرماتوربندی می‌کنند و کارگاه‌ها بیرون از تونل قرار دارند که می‌توان گفت مجموعه مدیریتی برای این طرح مشغول کار است که همه اقدامات خارج تونل تا داخل آن را پیش می‌برند و هم‌اکنون در این مجموعه بالغ بر 2هزار کارگر، مشغول فعالیت هستند.

آغاز عملیات ساخت ادامه بزرگراه همت

 از سوی دیگر، صبح دیروز با حضور شهردار تهران، عملیات اجرایی ادامه بزرگراه شهید همت، حدفاصل شهرک شهید باقری تا بزرگراه دو گاز (وردآورد)، آغاز شد. به گزارش همشهری، شهردار تهران در این مراسم با بیان اینکه یکی از مشکلات غرب تهران، ترافیک ورودی کرج به سمت تهران است، گفت: به شهروندان تهرانی قول می‌دهم تا 15 ماه آینده با ایجاد راه‌های دسترسی مختلف تا قبل از اتوبان شیخ فضل‌الله، این مشکل حل شود و دیگر لازم نباشد صبح‌ها ساعت‌ها در ترافیک بمانند. محمدباقر قالیباف اضافه کرد: امروز در شهرداری تهران همه تلاشمان این است که بتوانیم به نیازهای این منطقه توجه کرده و قبل از اینکه مشکلات جدی در غرب تهران سراغ ما بیاید، با برنامه‌ریزی دقیق آن را حل کنیم.

شهردار تهران احداث این بزرگراه و ادامه اتوبان همت به سمت ورد آورد را از اقداماتی دانست که موجب حل مشکلات غرب تهران می‌شود.قالیباف با اشاره به نقش اتوبان باکری و تقاطع‌های آن در کاهش ترافیک افزود: این اتوبان از طرح‌های ملی و سنگین تهران است و عملیات اجرایی مربوط به 6 تقاطع آن با سرعت در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال افتتاح شود، هرچند کار بسیار سنگینی است.

قالیباف خاطر نشان کرد: مصمم هستیم تا پایان سال ادامه اتوبان شهید زین‌الدین را که از پر هزینه‌ترین طرح‌های شهرداری و به‌عنوان بزرگ‌ترین اتوبان با طول 54 کیلومتر است، تا خروجی جاده دماوند به اتمام برسانیم تا تردد از شرق به غرب و از جاده شمال به سمت غرب، توسط این اتوبان تسهیل شود.

شهردار تهران ضمن تشکر از همکاری ارتش در اجرای این طرح اظهار کرد: امروز مجموعه نیروهای سپاه، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی در همه اماکنی که شهرداری برای طرح‌های خود به آن نیاز دارد، همراهی خوبی داشته اند؛ هرچند شهرداری پول آنها را پرداخته، اما همیشه با شهرداری همکاری داشته‌اند.

تاثیر تکمیل بزرگراه همت برشبکه بزرگراهی تهران

احمد دنیامالی، معاون فنی‌عمرانی شهرداری تهران، در مراسم کلنگ زنی ساخت ادامه بزرگراه همت با بیان اینکه این طرح نقش تعیین کننده‌ای در محور غرب تهران و در حوزه حلقه بزرگراهی خارجی پایتخت دارد، اظهارداشت: مسیر آزاد‌راه همت از اصلی‌ترین محورهای شرقی‌-غربی است و به‌عنوان جزئی از حلقه خارجی که دسترسی آسان محلی به بزرگراه همت را ایجاد کرده و جا به جایی سفرهای درون شهری در آن صورت می‌گیرد، اهمیت زیادی دارد.

دنیا مالی با اشاره به ویژگی‌های این طرح اظهار کرد: این طرح در ادامه بزرگراه‌های همت و رسالت به سمت جنوب پس از تلاقی با خط 5 مترو و اتوبان تهران – کرج به تقاطع غیر‌همسطح بزرگراه فتح – بزرگراه مخصوص کرج(کاروان سنگی) متصل و به سمت کمربندی آزادگان هدایت و ضمن تکمیل حلقه خارجی تهران، محور بزرگراه شهید همت در غرب تقاطع شیپوری به سمت کرج ادامه مسیر می‌یابد.او افزود: به این ترتیب تردد بین محورهای شرقی - غربی تهران و آزادراه‌های کمربندی غرب تهران و آزاد راه تهران - شمال نیز برقرار شده و دسترسی از نقاط مختلف شهر به شبکه معابر منطقه 22 فراهم می‌شود.

کد خبر 65929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز