رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: حدود ۳ هفته است در پیک ششم قرار داریم و همه شهرهای کشور قرمز اما همه جا باز است، از طرفی ستاد ملی کرونا اختیارات را به استانداران واگذار کرده اما تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است.

اومیکرون کودکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شروین شکوهی رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به‌ آمار بالای ابتلای کودکان به اُمیکرون اظهار کرد: از آنجا که اطفال واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند بیشتر به سویه اُمیکرون مبتلا می‌شوند.

وی به برخی دلایل احتمالی ابتلای کودکان به کرونا اشاره کرد و گفت: از دلایل ابتلای کودکان به کرونا می‌توان به واکسینه نشدن اطفال و توجه نکردن به نظر صاحب‌نظران درباره حضوری بودن مدارس اشاره کرد. همه شما می‌دانید که بارها گفتیم مدارس نباید حضوری باشند به ویژه در اطفال که واکسن نزده اند. شما در اطرافتان ببینید که چند بیمار از مدارس بیرون آمده و همه خانواده‌ها را گرفتار کرده است؟

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: با این آمار وحشتناک ابتلای بیماران به کرونا،می‌بینیم عروسی‌ها برگزار می‌شود و سینماها و رستوران‌ها نیز باز هستند. بلیت‌های هواپیماها نیز فروخته شده است و جلوی هیچ چیزی را نمی‌گیرند!

احتمال ظهور سویه‌های عجیب کرونا همزمان با شیوع امیکرون

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تعداد بستری‌ها به نسبت سویه‌های قبلی بالا نیست چرا که کشندگی ویروس بسیار بالا نبوده و روند واکسیناسیون در کشور مطلوب بوده است، اما این وضعیت احتمالا ثبات نخواهد داشت.

شکوهی تأکید کرد: تا پیش از شیوع گسترده اُمیکرون، شاهد انتقال پذیری بالای ویروس کرونا نبودیم اما امروز در کشوری مانند آمریکا شاهد ابتلای یک میلیون مبتلا به امیکرون در روز بوده‌ایم. با این میزان انتقال، حتما سویه‌های جدید و عجیب و غریب از ویروس کرونا را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: 

وی ادامه داد: اگر سویه امیکرون، کُشندگی بسیار بالایی مانند دلتا داشت، تعداد  فوتی‌های کرونایی بیشتر از این‌ها بود.

همه‌ شهرهای کشور قرمز اما همه جا باز است

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم عنوان کرد: حدود ۳ هفته است در پیک ششم قرار داریم، تمامی شهرهای کشور قرمز و همه جا باز است، از طرفی ستاد ملی اختیارات را به استانداران واگذار کرده و تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی با انتقاد از نحوه برخورد با متخلفان کرونایی اظهار کرد: آیا می‌بینید به افراد ماسک‌نزده تذکر بدهند؟ یا چه کسی می‌آید و واکسن زدن یا نزدن را چک می‌کند؟ 

بیشتر بخوانید: 

شکوهی با انتقاد از برخی عادی‌انگاری‌ها درباره کرونا خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم کلمه سرماخوردگی را از ذهنتان پاک کنید، هر سرماخوردگی کرونا است، اُمیکرون هم کووید ۱۹ است، چرا برخی‌ها فکر می‌کنند اُمیکرون با کووید جداست، امیکرون سویه ای از کرونا است و سرایت پذیری بسیار بالایی دارد اما خوشبختانه  مرگ و میر آن بسیار بالا نیست.

امیکرون سرماخوردگی نیست/ عوارض خطرناک و جدی امیکرون؛ از مشکلات قلبی و مغزی تا روانی و اعصاب محیطی

شکوهی درباره عوارض احتمالی اُمیکرون اذعان کرد: نمی‌دانیم عوارض پس از کرونا چیست. امروز اطرافمان کسانی هستند که پس از ابتلا به کرونا دچار مشکلات مغزی، قلبی، روانی و اعصاب محیطی شده‌اند و احتمالا این عوارض پس از ابتلا وجود دارد و کم هم نیستند، بنابراین نباید گفت اُمیکرون یک سرماخوردگی است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم عنوان کرد: احتمال مرگ و میر در امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی بسیار کمتر است، اما از مردم می‌خواهیم به زندگی عادی بازنگردند و همچنان پروتکل ها را رعایت کنند.

کد خبر 658435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha