سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استانی در جنوب ایران از افزایش شمار کودکان بستری و مبتلا به سویه اُمیکرون در این استان خبر داد و گفت: تزریق واکسن کرونا برای کودکان باید در اولویت خانواده‌ها قرار بگیرد.

کرونا در کودکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: در پیک جدید کرونا، شمار کودکان بستری و مبتلا به سویه اُمیکرون ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با سویه جدید و افزایش ایمنی کودکان باید علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تزریق واکسن کرونا برای کودکان در اولویت خانواده‌ها قرار بگیرد، اظهار کرد: اکنون واکسیناسیون کودکان علیه کرونا با دو واکسن کاملاً بی‌خطر و بسیار موثر سینوفارم و پاستوکووک در حال انجام است که ضروری است والدین کودکان در این زمینه همکاری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به والدین اطمینان داد که این واکسن‌ها برای کودکان عارضه‌ای ندارد و ایمنی بسیار بالایی در آن‌ها ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۷ نفر بر اثر کرونا جان باختند و جمع جانباختگان این بیماری در هرمزگان به ۲۵۱۳ نفر افزایش یافت، خاطرنشان کرد: با بستری شدن ۱۲۳ نفر دیگر، شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۳۳۳ نفر رسید و اکنون ۵۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) بستری هستند و حال ۱۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

کد خبر 658003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha