شرکت «متا پلتفرمز» مالک فیسبوک به آژانس‌های تبلیغاتی گفته است که فناوری که دنیای مجازی و دنیای فیزیکی را با یکدیگر ادغام می‌کند، می‌تواند در چند سال آینده برای مصرف‌کنندگان به واقعیت تبدیل شود.

واقعیت ترکیبی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، فناوری واقعیت ترکیبی (Mixed reality یا MR) می‌تواند به فردی که هدست MR به سر دارد، اجازه دهد تا از یک شیء دنیای واقعی برای تحریک یک واکنش دنیای مجازی، مانند ضربه زدن به یک شخصیت بازی ویدیویی با چوب بیس‌بال واقعی استفاده کند.

این یکی از سه نوع فناوری واقعیت توسعه‌یافته است که بیشتر با متاورس مرتبط است. واقعیت افزوده با بازی‌های موبایلی مانند Pokemon Go وجود دارد، اما بازیکنان نمی‌توانند با یک جسم فیزیکی بر دنیای دیجیتال تأثیر بگذارند. هدست‌های واقعیت مجازی، مانند Oculus متا، کاربران را در یک دنیای کاملا مجازی غوطه‌ور می‌کند که در آن می‌توانند با محیط تعامل داشته باشند.

یکی از مدیران آژانس‌های تبلیغاتی گفت که نظرات متا در یک تماس زوم با این آژانس‌ها در روز پنج‌شنبه منتشر شد که قرار بود به تبلیغ‌کنندگان در درک بهتر متاورس کمک کند. این اولین میزگرد متا با آژانس‌ها در مورد متاورس بود.

تخمین واقعیت ترکیبی که چند سال با آن فاصله دارد، جزئیات بیشتری را در جدول زمانی ساخت متاورس به ارمغان می‌آورد، ایده آینده‌نگری که از شبکه‌ای از جهان‌های مجازی که می‌توان از دستگاه‌های مختلف به آن دسترسی داشت، ساخته شده است. متا می‌گوید ساخت آن ممکن است یک دهه طول بکشد.

برخی از هدست‌های واقعیت ترکیبی در دسترس هستند، اما هنوز برای مصرف‌کنندگان عمومی طراحی نشده‌اند. HoloLens ۲ مایکروسافت که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، با قیمت ۳۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد و برای استفاده در محل کار طراحی شده است.

در کنفرانس سالانه Connect در ماه اکتبر، متا، پروژه کامبریا (Project Cambria) را معرفی کرد؛ هدستی که دارای قابلیت‌های واقعیت ترکیبی و شامل ردیابی چهره و چشم است. انتظار می‌رود این هدست در سال جاری عرضه شود.

مدیر آژانس تبلیغاتی گفت: «در این بین، متا به تبلیغ‌کنندگان توصیه می‌کرد تا با تبلیغات واقعیت افزوده، مانند فیلترهای عکس و ویدیو که تصاویر دیجیتال را روی دنیای واقعی قرار می‌دهند، وضعیت را آزمایش کنند.»

متا گفت که برندها می‌توانند با تولیدکنندگان محتوا در تبلیغات واقعیت افزوده شریک شوند یا از این فناوری برای آزمایش لباس مجازی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

تبلیغ‌کنندگان همچنین به دنبال جزئیاتی در مورد چگونگی اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات در متاورس هستند و می‌پرسند: «برای پولم چه چیزی به‌دست می‌آورم؟»

کد خبر 658182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha