سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه‌ای میزان مرخصی زایمان مادران شاغل که صاحب دو قلو و یا بیشتر می‌شوند را اعلام کرد.

مادر و نوزاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه‌ای میزان مرخصی زایمان مادران شاغل که صاحب دو قلو و یا بیشتر می‌شوند را اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است؛ ابلاغ مدت مرخصی زایمان یک قلو و دوقلو و بیشتر برای زنان شاغل در بخش دولتی و غیردولتی (بخشنامه شماره ۶۵۷۸۲ مورخ ۲۴/۱۱/۱۴۰۰ سازمان اداری و استخدامی کشور)بخشنامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران

در راستای اجرای بند (الف) ماده (۱۷) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مصوب ۲۴‏/۷‏/۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و حفظ هماهنگی در دستگاه‌های اجرایی موارد ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

۱‏- مدت مرخصی زایمان یک قلو و دوقلو و بیشتر برای زنان شاغل در بخش دولتی و غیردولتی به ترتیب نُه و دوازه ماه تمام، با پرداخت تمام حقوق و فوق‌العاده‌های مرتبط تعیین می‌شود. در صورت درخواست مادر تا دو ماه از این مرخصی در ماه‌های پایانی بارداری قابل استفاده است.

۲‏- زنان شاغل که در زمان لازم الاجرا شدن قانون مذکور، در مرخصی زایمان دوقلو و بیشتر به سر می‌برند و سن فرزندان آنها کمتر از یکسال است، از مرخصی دوازده ماه با پرداخت تمام حقوق و فوق‌العاده‌های مرتبط بهره‌مند خواهند شد.

۳- تاریخ اجرای این بخشنامه از زمان لازم الاجرا شدن قانون مورد اشاره تعیین می‌شود.

کد خبر 658133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاکی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    2 0
    خداییش یعنی شما واقعاً فکر میکنید دلیل عدم فرزندآوری بخاطر مرخصی زایمان هست؟ یعنی هر چیزی غیر از اقتصاد و امنیت شغلی دیگه؟؟؟
  • راضی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    خدا ازشون راضی باشه-هم بخاطر افزایش مرخصی و هم برای پرداخت کامل حقوق