این روزها بسیاری از وب‌گردی‌ها با گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود و به‌همین دلیل نیاز به استفاده از مرورگرهای مناسب و با کیفیت نیز به‌خوبی احساس می‌شود.

مرورگر

به گزارش همشهری آنلاین، برخی‌ها مرورگرهای مختلفی را روی گوشی‌شان امتحان کرده‌اند، اما ۵‌ مورد زیر برترین اپلیکیشن‌های این حوزه به انتخاب سایت گیزمودو بوده‌اند.

گوگل کروم

Google Chrome

گوگل کروم برای کاربران گوشی‌های اندرویدی یک انتخاب همیشگی و پیش‌فرض است. حتی کاربران گوشی‌های تولید شرکت اپل هم ارادت خاصی به این مرورگر دارند. یکی از دلایل چنین محبوبیتی این است که کاربران نسخه موبایل این مرورگر، می‌توانند به اطلاعات گسترده‌ای از نسخه دسکتاپ کروم مانند تاریخچه وبگردی، «بوک‌مارک‌ها» (bookmarks)، اطلاعات حساب‌های کاربری و دیگر موارد دسترسی داشته باشند.

مرورگر کروم مشخصه‌های جذاب زیادی دارد که امکان جست‌وجو با یک‌بار لمس، صرفه‌جویی در مصرف داده و امکان دانلود سایت با فشردن یک دکمه، فقط برخی از این ویژگی‌ها به شمار می‌رود. در نسخه موبایل کروم هم مانند نسخه دسکتاپ آن، امکان ترجمه سایت وجود دارد که در صورت تمایل، سایت‌های خارجی به زبان مورد نظر شما ترجمه می‌شوند.

گوگل کروم علاوه بر این، هم سریع است و هم رابط کاربری ساده و خلوتی دارد و همین باعث شده که در نمایشگرهای کوچک استفاده از آن دلنشین باشد.

اپل سافاری

Apple Safari

سافاری، مرورگر پیش‌فرض سیستم‌عامل iOS است و به همین‌خاطر می‌توان علت استفاده زیاد آن را در جهان فهمید. کاربرانی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند با استفاده از این مروگر امکانات زیادی پیدا می‌کنند و همه موارد مورد نیازشان روی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ‌های تولید اپل هماهنگ‌سازی می‌شود. اپل هم مرتبا ویژگی‌های جدیدی را به این مرورگر اضافه می‌کند.

در سافاری به لطف آی‌کلاود، حتی امکان سینک تب‌های بازشده بین دسکتاپ و گوشی هم فراهم است. با توجه به این ویژگی‌ها و البته پیوستگی زیاد آن با iOS، چندان عجیب نیست که کاربران پروپاقرص اپل از استفاده از این مرورگر دست نمی‌کشند. البته کسانی که گوشی آیفون دارند، اما ازکامپیوترهای ویندوز استفاده می‌کنند خیلی‌ وقت‌ها کروم را ترجیح می‌دهند.

فایرفاکس

Mozilla Firefox

اگر روی رایانه یا لپ‌تاپ‌تان از نسخه دسکتاپ موزیلا فایرفاکس استفاده می‌کنید، منطقی است که روی گوشی هم نسخه موبایل آن را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید اطلاعات مختلفی را بین دستگاه‌هایتان هماهنگ کنید. تب‌ها در فایرفاکس ظاهر بهتری نسبت به کروم دارند و حرکت بین آنها راحت‌تر است. همچنین در این مرورگر به‌راحتی می‌توان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض را تغییر داد. علاوه بر این، در نسخه‌ موبایل فایرفاکس افزونه‌های متنوعی وجود دارد که برای اهداف مختلف می‌توانید از آنها استفاده کنید. پشتیبانی از افزونه‌های گسترده باعث شده بعضی‌ها آن را به کروم یا سافاری ترجیح دهند.

اپرا و اپرا مینی

Opera

اُپرا، مرورگر نوآور و البته کمتر شناخته‌شده‌ای است که برای انواع و اقسام پلتفرم‌ها مانند اندروید، iOS، ویندوز و macOS ارائه شده است. البته برای نسخه موبایل آن، تمرکز توسعه‌دهندگان اُپرا عمدتا معطوف به اندروید است. اُپرا قابلیت صرفه‌جویی در مصرف داده را دارد و با استفاده از آن، حجم کمتری از داده‌های کاربر مصرف می‌شود.

از لحاظ سرعت هم نمی‌توان به‌طور قطع در مورد آن نظر داد؛ در برخی از بررسی‌ها، اُپرا در اندروید موفق شده مکان‌اول را کسب کند ولی در بعضی دیگر از بررسی‌های مربوط به iOS، در پایین جدول قرار گرفته است. اگر چندان به‌دنبال صرفه‌جویی در مصرف داده نیستید یا از نسخه دسکتاپ آن استفاده نمی‌کنید، احتمالا ارزش ندارد که از مرورگر فعلی‌تان دست بکشید و به اُپرا مهاجرت کنید.

مایکروسافت اِج

Microsoft Edge

اگر طرفدار دو آتیشه مایکروسافت هستید باید اج را هم به نوعی دوست داشته باشید. در ویندوز ۱۰ تلاش شده تا هماهنگ‌سازی با اج افزایش پیدا کند، اما هنوز هم خیلی‌ها همان کروم یا فایرفاکس را ترجیح می‌دهند. اگر اهل استفاده از کروم و فایرفاکس در دسکتاپ و گوشی خود هستید، احتمالا چند میلی‌ثانیه سرعت بیشتر باعث نمی‌شود که به استفاده از اج روی بیاورید.

کد خبر 657658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha