فایرفاکس همیشه در مورد حفظ حریم خصوصی فعال و دقیق بوده است، بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که یکی از بهترین ویژگی‌های آن را به نسخه اندروید خود یعنی مرورگر فوکوس (Focus) بیاورد.

فوکوس فایرفاکس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا، این ویژگی حمایت از کوکی‌ها نام دارد و از ردیابی بین‌سایتی جلوگیری می‌کند.

فایرفاکس این کار را با ذخیره کردن کوکی‌ها در یک «شیشه کوکی» مجازی انجام می‌دهد و از دسترسی وب‌سایت‌ها به اطلاعات مربوط به رفتار آنلاین شما جلوگیری می‌کند. این یک روش استاندارد برای هدف‌یابی تبلیغات است تا شرکت‌ها بدانند ترجیحات خرید شما چیست و چنین تبلیغاتی را برای شما به نمایش درآورند.

در عین حال باید گفت، Total Cookie Protection بخشی از نسخه دسکتاپ مرورگر وب بوده و به‌طور پیش‌فرض فعال است، اما انتقال آن به نسخه اندروید مدتی طول کشید. در واقع، این اولین مرورگر تلفن همراه است که چنین ویژگی را ارائه می‌دهد.

از آنجایی که برخی از وب‌سایت‌ها با مسدود کردن دسترسی به کوکی‌ها توسط مرورگر به درستی کار نمی‌کنند، این مرورگر از SmartBlock و سایر ویژگی‌های مرتبط برای فعال نگه داشتن وب‌سایت‌های مذکور استفاده می‌کند.

کد خبر 649577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha