بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا در حال بازگشت از تعطیلات خود در خارج از کشور است تا با آنچه که او آن را «وخیم‌تر» شدن بحران اوکراین خواند، مقابله کند زیرا هشدار داده که روسیه ممکن است ظرف چند روز به این کشور حمله کند.

بن والاس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، والاس پس از دیدار هفته گذشته از مسکو برای گفت‌وگوهای دیپلماتیک قصد داشت آخر هفته طولانی را در خارج از کشور با خانواده خود بگذراند.

والاس در توییتر خود نوشت: «پس از بازگشت از مسکو صبح شنبه و به دلیل نگرانی از وخامت اوضاع در اوکراین، تعطیلات آخر هفته طولانی برنامه‌ریزی شده در خارج از کشور را با خانواده‌ام لغو کردم و بازخواهم گشت.»

والاس به ساندی تایمز گفت که تهاجم روسیه به اوکراین بسیار محتمل است و حجم حضور نظامی این کشور در مرز اوکراین به این معنی می‌تواند باشد که مسکو قادر است در هر زمانی حمله را آغاز کند.»

بیشتر بخوانید:

او همچنین نسبت به امید دادن بیش از حد به مذاکرات هشدار داد و گفت که «بوی مونیخ در هوا از سوی برخی در غرب به گوش می‌رسد». پیمان مونیخ در سال 1938 نتوانست توسعه‌طلبی آلمان را در زمان آدولف هیتلر متوقف کند.

والاس به این روزنامه گفت: «نکته نگران‌کننده این است که با وجود افزایش دیپلماسی گسترده، این افزایش نظامی ادامه داشته است.»

کد خبر 657091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha