کرملین می‌گوید، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفته است که مسکو ایده‌هایی را که او برای رسیدگی به خواسته‌های امنیتی این کشور در روز شنبه در یک تماس تلفنی مطرح کرده است، بررسی خواهد کرد، اما آنها همچنان به نگرانی‌های کلیدی مسکو نپرداخته‌اند.

پوتین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، بایدن و پوتین در بحبوحه تنش‌های شدید بر سر استقرار نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین که به ترس از تهاجم قریب‌الوقوع دامن زده است، تلفنی گفت‌وگو کردند.

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهوری روسیه، در یک نشست خبری در حضور خبرنگاران، این تماس را تجاری‌گونه توصیف کرد، اما گفت که این تماس در پس‌زمینه استرس در غرب درباره تهاجم قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، صورت گرفته است.

اوشاکوف گفت که بایدن در نتیجه افزایش تنش‌ها، خواستار برقراری تماس در روز شنبه شده بود.

او افزود: «بایدن به طور قابل پیش‌بینی به تحریم‌های سخت علیه روسیه در زمینه اوضاع پرتنش اطراف اوکراین اشاره کرد، اما این موضوع محور گفت‌وگوی نسبتا طولانی او با رئیس‌جمهوری  روسیه نبود.»

اوشاکوف گفت، بایدن برای رسیدگی به مجموعه‌ای از خواسته‌های امنیتی که روسیه در اواخر سال گذشته از غرب درخواست کرد، ملاحظاتی از جمله وتوی پیوستن اوکراین به ناتو را در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید:

او اضافه کرد: «فوراً متذکر می‌شوم که رئیس‌جمهوری روسیه با این روحیه واکنش نشان داد که طرف روسی ملاحظات بیان شده توسط بایدن را به دقت تجزیه و تحلیل خواهد کرد و بدون شک آنها را در نظر خواهد گرفت. اما متأسفانه این ملاحظات به عناصر اصلی و کلیدی ابتکارات روسیه مربوط نمی‌شود. روسیه عملا پاسخ خود به این پیشنهادات را به پایان رسانده و به زودی آنها را اعلام خواهد کرد. پوتین به بایدن گفته است، فکر می‌کند که غرب فشار کافی بر اوکراین برای اجرای توافق‌نامه‌های صلح مینسک در مورد درگیری در شرق اوکراین وارد نمی‌کند.»

کد خبر 656864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha