خبرگزاری اینترفکس به نقل از یک افسر ارشد ارتش روسیه گفت، روسیه آماده است تا به روی کشتی‌های خارجی که به طور غیرقانونی وارد آب‌های این کشور شده‌اند، آتش بگشاید؛ اگرچه چنین تصمیمی باید در بالاترین سطح به تایید برسد.

زیردریایی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، یک روز پس از اینکه واشینگتن گفت روسیه اکنون می‌تواند در هر زمانی به بهانه‌ای غافلگیرکننده به اوکراین حمله کند، گروه هفت (G7) به روسیه در مورد عواقب اقتصادی عظیم در صورت انجام این کار هشدار و به اوکراین قول حمایت سریع داد.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان برای گفت‌وگو به کی‌یف رفته است و پس از آن، روز سه‌شنبه (فردا) با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در مسکو دیدار خواهد کرد، اما یک مقام آلمانی گفت که برلین انتظار نتایج مشخصی از این ملاقات را ندارد.

سفیر اوکراین در بریتانیا نیز روز دوشنبه (امروز) از اظهاراتش مبنی بر اینکه کی‌یف در تلاش خود برای پیوستن به ناتو تجدید نظر می‌کند، عقب‌نشینی کرد، اما گفت که ممکن است امتیازات دیگری ارائه شود.

کرملین اعلام کرده بود که اگر اوکراین از تمایل خود برای پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا و اروپا صرف نظر کند، این امر کمک قابل‌توجهی به رفع نگرانی‌های روسیه خواهد کرد.

همچنین گفته شده است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه با وزرای خارجه و دفاع خود دیدار خواهد کرد.

مسکو برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد و غرب را به تنش‌زایی متهم می‌کند، اما تصریح کرده است که تلاش کی‌یف برای روابط نزدیک‌تر با غرب، به‌ویژه در مورد ناتو را یک تهدید می‌بیند.

کد خبر 657334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha