جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

گروه طالبان افغانستان تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای بلوکه کردن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مردم افغانستان را دزدی و زوال اخلاقی توصیف کرد.

طالبان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، گروه طالبان افغانستان تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای بلوکه کردن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مردم افغانستان را دزدی و زوال اخلاقی توصیف کرد.

 «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه دستور بلوکه شدن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را صادر کرد و دستور داد که این اموال بلوکه شده میان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر و کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تبدیل شود.

کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا در ماه‌های آتی صندوق سپرده‌ای برای مدیریت ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان ایجاد خواهد کرد تا از این پول برای کمک به مردم افغانستان استفاده شود.

۳.۵ میلیارد دلایگر نیز در آمریکا باقی خواهد ماند و در انتظار احکام دادگاه در مورد دعاوی حقوقی علیه طالبان توسط قربانیان حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر باقی می‌ماند.

اقدام آمریکا در اختصاص دارایی‌های مردم افغانستان به قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر در حالی صورت می‌گیرد که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بار دیگر نسبت به احتمال مرگ یک میلیون کودک به دلیل سوءتغذیه حاد در افغانستان هشدار داد.

این نهاد روز چهارشنبه ۲۰ بهمن در توییتی نسبت به وضعیت بد کودکان در افغانستان بار دیگر به شدت ابراز نگرانی کرده است.

این سازمان هشدار داد که اگر اقدام فوری صورت نگیرد، یک میلیون کودک به دلیل سوءتغذیه شدید جان خود را از دست خواهند داد.

از سویی دیگر نیز، یونسیف اعلام کرد که در روزهای اخیر مواردی از اسهال حاد را ثبت کرده، اما در کل این بیماری در حال کاهش است.

این در حالی است که پیشتر نیز این سازمان نسبت به وضعیت کودکان و مرگ‌ومیر ناشی از سوءتغذیه شدید در افغانستان هشدار داده بود.

کد خبر 656561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha