وزارت آب و انرژی طالبان در بیانیه‌ای ضمن اعلام پایبندی به معاهده آب میان ایران و افغانستان از آمادگی این وزارتخانه برای اجرای توافقنامه حق‌آبه با طرف ایرانی خبر داد.

بیانیه طالبان درباره حق‌آبه ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، وزارت آب و انرژی طالبان بیانیه‌ای را در ارتباط با موضوع حق آبه ایران صادر کرد. 

وزارت آب و انرژی طالبان گفته است که در ارتباط با مدیریت رودخانه هلمند به تمام موضوعات حقوقی، فنی و ضمائم معاهده آب که میان ایران و افغانستان در سال ۱۳۵۱ امضا شده، پایبند خواهد بود. 

این وزاتخانه تاکید کرده است که آمادگی دارد برای اجرای مفاد این معاهده دائمی با کشور دوست و همسایه ایران در فضای اعتماد همکاری کند.

طالبان درباره حق‌آبه ایران بیانیه داد

بارها مقامات طالبان به اجرای کامل معاهده آب میان ایران و افغانستان تاکید کرده بودند. 

چندی پیش نیز ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان ضمن ابراز خرسندی از روابط حسنه بین ایران و افغانستان گفته بود که موضوع حقابه بین ایران و افغانستان حل شده است. 

وی افزوده است:  «در صورتی که طرف افغانستان به اندازه کافی آب داشته باشد جمهوری اسلامی ایران نیز از آب بهره‌مند خواهد شد.»

از سوی دیگر به دنبال سفر وزیر خارجه طالبان به تهران و مذاکراتی که صورت گرفت، کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها افزایش پیدا کرده و حقآبه ایران پرداخت شود. 

کد خبر 656484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • محمد طبیب چی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    18 1
    سلام . بزک نمیر بهار میاد کمبیزه با خیال میاد .
  • ابو نوری IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    6 13
    امیدواریم به دور از تعصب و مداخله آمریکا و منافقین دو کشور ایران و افغانستان و دیگر کشورهای همسایه دوستی و همزیستی صلح آمیز در خدمت ملت باشند و مردم را که بیش 40 است مظلوم واقع شده اند شاد نمایند.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    18 0
    طالبان برای به رسمیت رسیدن حکومت شان چراغ سبز مشروط می دهد ۰
    • جعفری IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      10 0
      اینکه این تعطیل مغزها میفرمایند هرموقع خودمان سیراب شدیم آب را به ایران میدهیم عذر بدتر ازبهانه است ظاهرا آب هیرمند برای اراضی شور وشنزار ذخیره میشود واحتمال پرشدن مخزن به سیصد سال وقت نیاز دارد یزید یکبار آب رابرامام حسین قطع کرد هزار سال است لعنت میدهیم اینها را دیگر نمیدانم چه بگوییم
  • محمدعلی بخشی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    14 1
    میگه اگراب به اندازه کافی زیادباشدانوقت راجع به حق آبه ایرانم فکر میکنیم الان جواب اضافی رابستن که آب می‌ره به شوره زاراماراضی نمیشن که آب زیادی ایران آنوقت مسولیت ماهرروزاردبرنج مارابه عنوان کمک میفرسن افغانستان مردم ایران خوشان احتیاج به کمک دارن
  • ناصر IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    86 0
    خداروشکردولت متمدن وپشیرفت وباصنعت وپژوشگرافغانستان باما دوست است حالا کل دنیا هم قعرباشندهمین یک دوست کفایت میکندلااقل از نظر شیپش تحریم نیستیم
  • سید مرتضی IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    2 127
    سرچشمه رود هیرمند در افغانستان منطقه ای به نام دشت نالان است .رضا پهلوی در رمان حکومتش دشت نالان را به افغانستان بخشید . خدا لعنتش کنه که جز مصیبت و فلاکت از خاندان پهلوی چیزی به جا نمانده .
  • محمد IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    1 0
    خداراشک صلح بین دوکشور همسایه وبرادر برقرار گردیدطالبان به حکوگتش رسید ایران هم به حق وحقوقش واخراجامریکا دشمن هردوکشورازمنطقه بارسوائی
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    1 0
    طالبان (ساخت آمریکا) در حال اجرای برنامه های آمریکا بر روی ایرانه ، تازه اول کاره !!!
  • مسعود US ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    1 0
    امیدوارم که همیشه این حق قانونی ایران رعایت شود
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    2 0
    ایران باید جلو قاچاق مواد مخدر ازافغانستان وقاچاق انسان رامحکم بگیره بودن هیچ نشتی