همشهری آنلاین: معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: باوجود تلاش‌ها و ابتکارات متعدد دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی متاسفانه چشم انداز امیدوار کننده‌ای برای حل این معضل وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، اسحاق آل‌حبیب در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص مبارزه با مواد مخدر، بر چالش جدی که تولید و قاچاق مواد مخدر در حال حاضر در برابر جامعه بین‌المللی ایجاد کرده و همچنین مخاطرات عمده آن برای وضعیت اقتصادی‌، اجتماعی و امنیتی جوامع مختلف تاکید کرد.

وی با تشریح تلاش‌ها و اقدامات حیاتی کشورمان در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزود: جمهوری اسلامی ایران اراده جدی خود در مبارزه با ترانزیت مواد مخدر از افغانستان را با تقدیم هزاران نفر از پرسنل ارزشمند نیروی انتظامی خود و اختصاص هزینه فوق العاده سنگین مالی نشان داده است و هم اکنون نیز سی هزار نفر از کادر نیروی انتظامی کشور را در مرزهای خود با افغانستان و پاکستان متمرکز و اقداماتی را برای تحکیم موانع مرزی انجام داده است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با اشاره به این نکته که اقدامات تهران خوشبختانه مورد شناسایی و تقدیر جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته است، گفت: در سطح منطقه‌ای نیز ایران برای مبارزه با این معضل با کشورهای پاکستان و افغانستان همکاری کرده و تا کنون هفت دور از کنفرانس‌های بین‌المللی افسران رابط مبارزه با مخدر را برگزار کرده و هشتمین دور آن در ماه دسامبر 2008 در تهران برگزار خواهد شد.

آل‌حبیب همچنین به نشست سه جانبه ایران، پاکستان و افغانستان اشاره کرد که در می 2008 در ایران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ایران موافقتنامه همکاری با بیش از 30 کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر امضاء کرده، اظهارداشت: ایران در نظر دارد میزبانی چهل و سومین نشست کمیسیون فرعی کشورهای خاورمیانه و خاور نزدیک را در اواخر اکتبر سال جاری بر عهده گیرد.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در ادامه گفت: مواد مخدر ناشی از افغانستان تنها به کشورهای همسایه آسیب نمی‌رساند بلکه سایر کشورها نیز در معرض خطر هستند.

آل‌حبیب تصریح کرد: ایران با حداقل کمک از جامعه بین‌المللی، بار سنگینی را برای مبارزه با مواد مخدر به دوش کشیده است و جامعه بین‌المللی باید بداند که هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را ریشه کن سازد.

کد خبر 65526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز