همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از افزایش 466 درصدی کشف مواد مخدر شیشه همزمان با اجرای طرح امنیت اجتماعی طی هفت ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ جواد کشفی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با مهر عنوان کرد: طی هفت ماه گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت 37 هزارو 763 نفر را در رابطه با جرائم مختلف مربوط به مواد مخدر دستگیر کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد رشد دستگیری داشته ایم.

وی ادامه داد: طی مدت یاد شده پلیس تهران بزرگ موفق به کشف 5 تن و 883 کیلو انواع مواد مخدر شد که این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38 در صد رشد داشته است.

کشفی با اشاره به افزایش 466 درصدی کشف مواد مخدر شیشه گفت: طی هفت ماه گذشته 64 کیلو 839گرم شیشه کشف شد که این میزان کشفیات نشان از تغییر الگو مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی دارد.

وی با اعلام این که مصرف شیشه در تهران رو به افزایش است گفت: مصرف این ماده مخدر در شهرستانها کمتر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در باره روند اجرا طرح امنیت اجتماعی گفت: پلیس تهران بزرگ در چند ماه گذشته سه مرحله طرح استانی اجرا کرد که در این طرح 1486 نفر از مواد فروشان دستگیر شدند که در ماه‌های آینده مراحل جدیدی از مبارزه با فروشندگان مواد مخدر به اجرا گذاشته می شود.

سرهنگ کشفی اظهار داشت: در شش ماهه اخیر 32 درصد دستگیری‌ها مربط به فروشندگان تریاک و 39 درصد مربوط به فروشندگان کراک بوده که نشان از افزایش فروش کراک در سطح پایتخت دارد چرا که مصرف کراک چند برابر مصرف مواد مخدر سنتی خطر‌ناک تر است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدرتهران بزرگ طرح جمع آوری فروشندگان مواد مخدر را قاطعانه به اجرا خواهد گذاشت.

کد خبر 66472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز