پیشرفت‌های فناوری چالش‌های جدیدی را برای پلیس و آژانس‌های امنیتی برای مقابله با جرایم نوظهور با استفاده از دستگاه‌های مختلف ایجاد کرده است.

مواد مخدر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت گیزموچاینا، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه از یک پهپاد کوچک DJI برای قاچاق مواد مخدر از دیوار مرزی ایالات متحده با مکزیک استفاده شده است.

جزئیات این خبر از سوی اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده (DEA) انتشار یافته است.

این حادثه در هفتم اکتبر ۲۰۲۱ اتفاق افتاده است و یک پهپاد DJI Mini ۲ مقداری مواد را به وزن خود رها کرد که توسط گشت مرزی ایالات متحده کشف شد. به نظر می‌رسد که فروشندگان مواد مخدر از پهپادهای ارزان‌قیمتی استفاده می‌کنند که می‌توانند در پرواز بسته‌های مواد مخدر به ایالات متحده استفاده شوند. حکم جست و جوی DEA مربوط به تحقیقات برای افشای صاحب پهپاد DJI Mini ۲ است، در حالی که گیرنده مظنون در ایالات متحده نیز قرار است معرفی شود.

تصویر | روش عجیب و فناورانه قاچاقچیان برای جابجایی مواد مخدر

این پهپاد در روز مشخص شده مشاهده شد که در بالای دیوار مرزی ۷.۵ متری در حال حرکت بود و در پارکینگی فرود آمد در حالی که مردی داخل یک مرسدس بنز خاکستری منتظر بود تا بسته را تحویل بگیرد. سپس مشخص شد که پهپاد ۲۴۹ گرمی حامل ۲۵۹ گرم متامفتامین بوده است. اعتقاد بر این است که DJI Mini ۲ می‌تواند بارهایی را تا دو برابر وزن خود برای مسافت‌های کوتاه حمل کند.

گزارش شده، منطقه‌ای که این حادثه در آن رخ داده، شاهد فعالیت‌های قابل توجهی از کارتل‌های مواد مخدر بوده است که همچنان به دنبال راه‌هایی برای حفظ تجارت خود در زمینه قاچاق مواد مخدر هستند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا DEA اطلاعات پرواز و مالکیت پهپاد را از DJI برای ردیابی مالک واقعی جستجو خواهد کرد یا خیر. در چنین مواردی، سازندگان هواپیماهای بدون سرنشین باید تمام اطلاعات مورد نیاز را برای کمک به مهار این بعد در حال ظهور قاچاق مواد مخدر ارائه دهند.

کد خبر 654926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha