کاوازاکی، موتور ۱۰۰۰ سی‌سی سوپرشارژ شده را از موتورسیکلت H۲R خود به یک بالگرد باری خودکار برده و اکنون از یک سیستم روباتیک برای بارگیری و تخلیه آن بدون قرار دادن انسان در معرض آن تیغه‌های بزرگ رونمایی کرده است.

کاوازاکی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، این روبات بار را تا بالگرد حمل کرده و در جایگاه مخصوص قرار می‌دهد. بالگرد خودکار K-Racer X۱ هیولایی تقریباً به اندازه یک خودروی کوچک است. کاوازاکی هنوز مشخص نکرده است که این بالگرد خودکار با چه سرعتی پرواز می‌کند، اما شک داریم که خیلی سریع باشد.

در موتورسیکلت H۲R، موتور حداکثر ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت را تولید می کند، بنابراین از یک نظر تعجب آور است که این پهپاد فقط برای بارهای تا ۱۰۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است. با استفاده از بنزین، انتظار داریم این وسیله در مقایسه با همتایان برقی خود، از قابلیت برد بیشتری برخوردار باشد.

 کاوازاکی در حال کار بر روی ماژول‌های بزرگ‌تری است که می‌توانند با سایر سیستم‌های روباتیک در کارخانه‌ها و مراکز تحویل ادغام شوند، بنابراین کل فرآیند در نهایت کاملاً مستقل خواهد بود.

اتوماسیون یک چالش حیاتی برای ژاپن محسوب می‌شود که با جمعیت رو به کاهش روبرو است. جمعیتی که سریع‌تر از هر جای دیگر بر روی کره زمین پیر می‌شود. در چنین شرایطی، روبات‌ها باید وارد عمل شوند و شغل‌های زیادی را به عهده بگیرند و یک سیستم کاملاً مستقل که بتواند عملیات لجستیکی برد کوتاه تا متوسط مانند K-Racer را انجام دهد، می‌تواند آینده مهمی در پیش داشته باشد.

کد خبر 646674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha