چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
۱ نفر

پس از خرید غیرمنتظره شرکت بانجی (Bungie) توسط سونی در اوایل این هفته به مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار، امروز سونی اعلام کرد که قصد دارد تا مارس ۲۰۲۶ بیش از ۱۰ بازی جدید زنده را راه‌اندازی کند.

پلی استیشن

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت ورج، این یک طرح بسیار جاه‌طلبانه است و نشان‌دهنده توسعه بزرگ بازی‌های پلی‌استیشن سونی فراتر از بازی‌های انحصاری‌های کنسول سنتی آن است.

اهمیت استراتژیک این خرید حالا بیشتر معلوم می‌شود، چراکه تخصص اصلی بانجی در فضای خدمات بازی زنده است.

هیروکی توتوکی، مدیر مالی سونی می‌گوید: «از طریق همکاری نزدیک بین بانجی و استودیوهای پلی‌استیشن قصد داریم تا سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۶ بیش از ۱۰ بازی زنده را راه‌اندازی کنیم.»

واضح بود که خرید بانجی از سوی سونی به‌طور کامل برای رقابت با فورت‌نایت (Fortnite) بود، اما اکنون این جاه‌طلبی‌ها حتی گسترده‌تر به نظر می‌رسند. IP بعدی بانجی، با اسم رمز Matter است که شایعه شده، یک بازی اکشن چند نفره با گیم پلی «مبتنی بر شخصیت» است.

بیشتر بخوانید:

بانجی سال گذشته گفت که IP بعدی آن قبل از سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌شود، اما این فقط یک بازی از ۱۰ بازی است و Eurogamer اشاره می‌کند که نشانه‌ها، خبر از ساخت تعداد بیشتری از بازی‌ها را می‌دهد. این شرکت سال‌هاست که در حال ساخت یک بازی چند نفره است و Guerrilla، سازنده Horizon Zero Dawn را برای نقش‌های مرتبط با بازی‌های آنلاین استخدام کرده است. استودیوی لندن پلی‌استیشن نیز در حال کار بر روی یک بازی آنلاین جدید PS5 است.

سونی فاقد بازی‌های سرویس زنده است، اما مایکروسافت Minecraft و Sea of Thieves را دارد. بدین ترتیب با خرید بانجی، سونی هم می‌تواند در این زمینه نیز ورود کند.

کد خبر 654605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدافع حرم حاج هادی افتخاری فر IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    هفته پیش اکتیویژن بلیزارد را با پرداخت ۶۸.۷ میلیارد دلار مایکروسافت خرید .سونی واقعا باید فکری بکنه به انحصار طلبی مایکروسافت. روستای گلپرچین.