سونی انتظارات فراوانی را با مجموعه تلویزیون‌های ۲۰۲۲ خود ایجاد خواهد کرد که با معرفی نخستین تلویزیون QD-OLED برای مصرف‌کنندگان در جهان شروع می‌شود.

سونی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت ورج، مجموعه‌های OLED فعلی و شناخته‌شده این شرکت از پنل‌های LG Display استفاده می‌کنند که با پردازش خود سونی تنظیم شده‌اند. اما تلویزیون پرچم‌دار جدید براویا XR A۹۵K دارای یک پنل QD-OLED (دیود ساطع‌کننده نور ارگانیک نقطه کوانتومی) است که توسط شرکت دیگری به جز در نمایشگرهای سامسونگ تولید نمی‌شود. این تولیزیون در اندازه‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی و هر دو با وضوح ۴K عرضه می‌شوند.

شایع شده بود که سامسونگ الکترونیکس ممکن است یک تلویزیون QD-OLED 4K را در نمایشگاه CES 2022 معرفی کند، اما این موضوع تاکنون به نتیجه نرسیده است. بنابراین این سونی است که در عوض در کانون توجه اصلی قرار می‌گیرد.

سونی چندین سال است که QD-OLED را توسعه می‌دهد و فناوری صفحه‌نمایش می‌تواند چیزی در حد یک گام میانی بین نمایشگرهای استاندارد OLED و MicroLED باشد که فقط سامسونگ در حال حاضر می‌فروشد؛ البته با قیمت‌های بسیار سرسام‌آور.

نخستین تلویزیون QD-OLED سونی به بازار می‌آید

 QD-OLED برای ترکیب بهترین ویژگی‌های OLED (سیاهی عالی، کنتراست بی‌نهایت و غیره) با مزایای تلویزیون‌های LED نقطه کوانتومی مانند روشنایی بهبودیافته و بازتولید رنگ‌های زنده‌تر در سطوح روشنایی بالاتر طراحی شده است. این یک رویکرد جدید بزرگ مانند Micro LED نیست، بلکه بیشتر یک پیشرفت از جایی است که همه چیز برای چند سال در آن ایستاده است.

سونی همچنان از LG Display برای سایر OLEDهای ۲۰۲۲ خود یعنی A۹۰K و A۸۰K استفاده می‌کند، بنابراین در روابط تجاری بین این دو شرکت خللی به‌وجود نخواهد آمد. اما دیدن مقایسه‌های رو در رو بین QD-OLED و بهترین مجموعه‌های OLED «معمولی» ال‌جی و سونی، زمانی که همه آنها در بهار امسال برای مصرف‌کنندگان ارسال می‌شوند، بسیار جالب خواهد بود.

کد خبر 647889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    تلویزیون سامسونگ تلویزیون خوبی نیستن ، سونی الجی پاناسونیک توشیبا وشارپ و فیلیپس تلویزیون عالی هستند