کره شمالی اولین تصاویر از آزمایش موشک میان‌بردش در روز یکشنبه را منتشر کرد، از جمله تصاویری که گفته می‌شود با دوربینی روی موشک از فضا گرفته شده است.

missile

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین خبرگزاری دولتی KCNA کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور یک موشک میان‌برد هواسونگ-۱۲ را پرتاب کرده است که توانایی رسیدن به جزیره گوام، یک قلمروی آمریکا در اقیانوس آرام را دارد. این موشک قوی‌ترین موشکی است که کره شمالی از اواخر سال ۲۰۱۷ تاکنون پرتاب کرده است.

کره شمالی تصاویری از فضا از آزمایش موشک میان‌بردش منتشر می‌کند
تصویری از فضا از کره زمین که خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌گوید با دوربین نصب‌شده روی موشک بالستیک میان‌برد هواسونگ-۱۲ گرفته شده است

در همین زمینه:

این آزمایش موشکی که هفتمین مورد در این ماه است، ظاهرا بخشی از تلاش کیم جونگ‌-اون، رهبر کره شمالی برای برداشته تحریم‌ها و شناسایی بین‌المللی این کشور به عنوان یک قدرت مشروع هسته‌ای است.

برخی ناظران می‌گویند پس از چند آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد کره شمالی ممکن است آماده آزمایش سلاح‌های هسته‌ای یا موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای (ICBM) شود که توانایی هدف قرار دادن سرزمین اصلی آمریکا را دارند.

دولت جو بایدن پیشنهاد «گفتگوی بدون پیش‌شرط» را به کره شمالی داده است، اما تقاضاهای کره شمالی را برای رفع تحریم‌ها یا سایر امتیازات به عنوان مقدمه‌ای برای مذاکرات رد کرده است.

 بایدن این ماه نخستین تحریم‌های دوران ریاست‌جمهوری‌اش بر ضد کره شمالی تایید کرد و نشانه‌ای وجود ندارد که قصد بازگشت به دیپلماسی مستقیم با این کشور را داشته باشد که به سه بار ملاقات میان کیم جونگ‌-اون و دونالد ترامپ انجامید.

کیم در آزمایش‌های موشکی قبلی حاضر بود، اما در آزمایش روز یکشنبه حضور نداشت.

KNCA دو مجموعه عکس از ازمایش روز یکشنبه منتشر کرد- یکی پرتاب موشک را از سکوی پرتابش در نزدیکی مرز با چین نشان می‌دهد و دیگری تصاویری که گفته می‌شود با دوربین نصب‌شده روی سر جنگی موشک گرفته شده است.

بر اساس ارزیابی ارتش کره جنوبی و ژاپن تخمین زده می‌شود که این موشک پیش از اینکه در دریای میان شبه‌جزیره کره و زاپن فرود آید، حدود ۸۰۰ کیلومتر مسافت را پیموده و به حداکثر ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتر رسیده است.

کد خبر 654036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha