جمعه ۱۹ مهر ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۵
۰ نفر

در حرفه پزشکی همانند سایر حرفه‌ها برخی مشهور‌تر و معروف‌تر از سایرین می‌شوند و به همین دلیل تعداد مراجعه کنندگان به آنها هم بیشتر می‌شود.

هرچند همه پزشکان دوره مشترکی را می‌گذرانند اما تعدادی از آنها در کار خود موفق‌تر می‌شوند و تجربه مثبت آنها در درمان بیماران، روز به روز تعداد مراجعه کنندگان را افزایش می‌دهد.

به نحوی که برخی از پزشکان معروف وقت ویزیت را برای چندین ماه و حتی سال بعد به بیمار می‌دهند. این در حالی است که متاسفانه با وجود شلوغی بیش از حد مطب این پزشکان جای کافی برای نشستن بیماران وجود ندارد و خیلی‌ها ناچار در راهرو‌های ساختمان یا حتی خودروی خود منتظر نوبت می‌مانند.

البته برخی از پزشکان که پس از سال‌ها مراجعه کنندگان زیادی پیدا کرده‌اند، مطب قبلی خود را به دلیل ازدحام بیش از حد ترک کرده و به مکان بزرگ‌تری نقل مکان کرده‌اند. اما باز هم مشاهده می‌شود که مطب برخی پزشکان معروف همچنان قدیمی و بسیار کوچک است و تنها چند نفر از بیماران می‌توانند به طور همزمان در آن بنشینند.

قطار سرویس مدارس

آغاز سال تحصیلی جدید و پایان ماه مبارک رمضان، همزمان با آغاز موج جدیدی از  سنگینی ترافیک در خیابان‌های شهر شده است. در این بین به صف شدن قطاری از سرویس‌های مدارس در مقاطعی از روز،‌ شریان‌های شهر را با خطر انسداد و راهبندان کامل روبه‌رو می‌کند. برخی راننده‌ها به هیچ‌وجه به فضای مجاز توقف  اکتفا نمی‌کنند و با توقف‌های مایل به وسط خیابان و حتی پارک‌ دوبل به مشکلات ترافیکی دامن می‌زنند.

جالب اینجاست که هر چه به سمت بخش‌های شمالی شهر نزدیک می‌شویم- به علت بالاتر بودن استفاده از سرویس‌های مدارس- این مشکل بیشتر به چشم می‌خورد. حال آنکه اغلب ادارات و سازمان‌های پر مخاطب و مربوط به کار‌های روزانه شهروندان در این بخش از شهر قرار دارند.

به هر حال اینگونه به نظر می‌رسد که بحث ساماندهی ترافیک و باید‌ها و نباید‌های سرویس‌های مدارس در رابطه با این معضل پیش از آغاز سال تحصیلی آنچنان محسوس و کارگشا نبوده است.

پرنده و همسایه را دریاب

در روز‌های سرد پیش رو، 2 منظره کاملا متفاوت در جای‌جای شهر و به ویژه در پشت پنجره مجتمع‌های مسکونی مشاهده می‌شود. یکی تصویر پرنده‌هایی است که پشت پنجره‌ همسایه بالایی مشغول نوک زدن به دانه‌‌هایی هستند که شهروند مهربان  برای آنها ریخته‌اند.

در این منظره چشم‌نواز، کبوترها و سایر پرنده‌ها دائم در رفت و آمدند. آنها خسته و گرسنه می‌آیند و سیر  و شاد به آسمان پر  می‌‌کشند. اما پشت پنجره همسایه پایینی قضیه کاملا متفاوت است و تصویر آن به هیچ‌وجه دیدنی نیست.

فضولات پرنده‌ها پشت پنجره همسایه پایینی را به قدری کثیف و بدبو کرده‌ که  با منظره چند متر بالاتر قابل قیاس نیست. البته  تغذیه پرنده‌ها پشت پنجره‌هایی که قسمت زیرین آن متعلق به شخص خاصی نیست، شاکی ندارد.

بنابراین به نظر می‌رسد در روز‌های سرد پیش رو بهتر آن است که در کنار پرنده‌ها، همسایه‌ها را نیز دریابیم. برای نمونه می‌توان دانه‌ها را روی بخش‌هایی از شهر و خانه ریخت که جمع شدن فضولات پرنده‌ها هیچ مشکلی در آنجا ایجاد نمی‌کند. پارک‌ها و زمین‌های خاکی از جمله این مناطق است.

خودکار‌های بیش از حد روان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خودکار، روان نوشتن آن است و در تبلیغ انواع خودکار‌ها به این نکته اشاره می‌شود. روان بودن خودکار موجب می‌شود که عمل نوشتن ساده‌تر شده و انگشتان دست در هنگام نوشتن کمتر خسته شوند.

اما گاهی در روان نویسی خودکار‌ها به اندازه‌ای زیاده‌روی می‌شود که عملا خودکار بدون استفاده می‌ماند. در واقع جوهر برخی خودکار‌ها تا حدودی رقیق می‌شوند تا ساده‌تر از نوک خودکار خارج شوند و به روان نوشتن آن کمک کنند. اما این امر در برخی موارد موجب می‌شود که جوهر بیش از حد از خودکار بیرون بیاید و ضمن کثیف کردن کاغذ، انگشتان را نیز جوهری کند.

کد خبر 65398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز