دانیل اِک، مدیر اجرایی شرکت فناوری اسپاتیفای گفت که آنها یک محتوای دارای توصیه به هر کدام از پادکست‌های خود اضافه می‌کنند که این شوندگان را به مرکز کووید-۱۹ هدایت می‌کند که حاوی حقایق و اطلاعات کارشناسان پزشکی و بهداشتی و همچنین پیوندهایی به منابع قابل اعتماد است.

هری و مگان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بیزنس‌اینسایدر، پرنس هری و همسرش مگان مارکل از اسپاتیفای (Spotify) خواسته‌اند تا برای مقابله با اطلاعات نادرست درباره بیماری کووید-۱۹ در پلتفرم خود اقدامات بیشتری انجام دهد.

سخنگوی بنیاد آرچول متعلق به هری و مگان، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آوریل گذشته، بنیان‌گذاران ما شروع به ابراز نگرانی به شرکا در اسپاتیفای  در مورد عواقب بسیار واقعی اطلاعات نادرست کووید-۱۹ در پلتفرم آن کردند.»

او افزود: «ما همچنان به ابراز نگرانی‌های خود به اسپاتیفای ادامه داده‌ایم تا مطمئن شویم تغییراتی در پلتفرم آن برای کمک به رسیدگی به این بحران بهداشت عمومی ایجاد می‌شود.»

هری پیش‌تر به طور کلی درباره انتشار اطلاعات نادرست سخن گفته است. از طریق بنیاد آرچول، او به نیروهای دیگر ملحق شده است تا گزارشی در مورد مقابله با بحران فزاینده اطلاعات غلط و نادرست در فناوری و رسانه منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

گزارش شده است که دو خواننده، آثار خود را از اسپاتیفای به‌دلیل انتشار اخبار و اطلاعات نادرست درباره کووید-۱۹ حذف کرده‌اند که این موجب سقوط ۱۲ درصدی سهام این شرکت شده است.

اِک در یک پست وبلاگی نوشت: «این تلاش جدید برای مبارزه با اطلاعات نادرست در روزهای آینده به کشورهای سراسر جهان خواهد رسید. طبق اطلاعات ما، این توصیه محتوایی اولین مورد در نوع خود توسط یک پلتفرم بزرگ پادکست است.»

کد خبر 653912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha