اسپاتیفای بیش از ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را پس از اینکه نیل یانگ خواننده آمریکایی آهنگ‌هایش را در اعتراض به پادکست ضد واکسیناسیونی «جو روگن» از این پلتفرم خارج کرد، از دست داد.

اسپاتیفای

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس؛ ورایتی نوشت، اسپاتیفای بیش از ۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را پس از اینکه نیل یانگ خواننده آمریکایی آهنگ‌هایش را در اعتراض به پادکست ضد واکسیناسیونی «جو روگن» از این پلتفرم خارج کرد، از دست داد.

پس از آن که نیل یانگ، خواننده فولک آمریکایی، آهنگ‌های خود را از غول پخش صوتی(اسپاتیفای) در اعتراض به پادکست انتشار اطلاعات نادرست جو روگان، خارج کرد، ارزش بازار اسپاتیفای در یک بازه زمانی سه روزه این هفته حدود ۲.۱ میلیارد دلار کاهش یافت.

سهام اسپاتیفای از ۲۶ تا ۲۸ ژانویه ۶ درصد کاهش یافت. در همین بازه زمانی، شاخص ترکیبی نزدک با ۱.۷ درصد افزایش و میانگین صنعتی داوجونز ۱.۱ درصد افزایش یافت. برای مقایسه، سهام نتفلیکس پس از بررسی درآمد در ۲۰ ژانویه، اندکی بهبود یافت و ۴.۹ درصد در سه روز گذشته افزایش یافت.

سهام اسپاتیفای روز پنجشنبه (۲۷ ژانویه) با ۱۷۱.۳۲ دلار به ازای هر سهم، به پایین‌ترین حد در ۱۹ ماه اخیر بسته شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که یانگ روز چهارشنبه اعلام کرد که از شرکت خواسته است موسیقی خود را کنار بگذارد و نوشت: «اسپاتیفای اخیراً از طریق اطلاعات نادرست عمومی و دروغ‌های خود در مورد کووید به یک نیروی بسیار آسیب‌رسان تبدیل شده است.» او نام روگان را ذکر نکرد، اما به نامه سرگشاده پزشکان و متخصصان بهداشت که در اوایل ماه جاری منتشر شد، اشاره کرد که در آن از اسپاتیفای خواسته شده بود تا دروغ‌های مرتبط با ویروس کرونا را در «تجربه جو روگان» سرکوب کند.

کد خبر 653814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha