پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تنها فردی که در جهان تحت پیوند دو بازو قرار گرفته است، در انظار عمومی ظاهر شد تا در مورد موفقیت این عمل سخن بگوید.

 او احساس خود را از کامل بودن دوباره "وصف‌ناشدنی" خواند.

به گزارش خبرگزارس فرانسه کارل مرک که چهارشنبه 8 اکتبر (17 مهر) در یک کنفرانس خبری به همراه پزشکانش در بیمارستان آموزشی دانشگاه تکنیکال در شهر مونیخ در جنوب آلمان سخن می‌گفت. مرک در این بیمارستان بوسیله یک گروه پزشکی 40 نفره تحت عمل جراحی پیوند هر دو دست قرار گرفته بود.

 شش سال پیش حادثه‌ای در محل کار به قطع شدن هر دو بازوی او ختم شده بود.

مرک 54 ساله که بازوهای جدیدش را نشان می‌داد که با یک "کرست" مخصوص که روی شانه‌هایش نصب شده بود ، تا از دست‌های در حال بهبودی حمایت‌ می‌شد، گفت: "احساسم وصف‌ناشدنی است. هر روز دست‌هایم توانایی حرکت بیشتری به دست می‌آورد."

 مرک از هنگام قطع دست‌هایش تحت مراقبت دقیق قرار داشت. دو بار تلاش برای نصب دست مصنوعی بر روی او شکست خورده بود.

 مرک گفت در منتهای نومیدی بود که از تلویزیون درباره پیشرفت‌ه در دانش پیوند اندام‌ها شنید و برای مشورت به کلینیک Rechts der Isar دانشگاه تکنیکال مراجعه کرد. سپس جستجو برای دهنده اعضا شروع شد.

 مرک با لهجه غلیظ باواریایی گفت: "خیلی سخت بود- هر روز منتظر تلفن بودم و هربار که تلفن زنگ می‌زد فکر می‌‌کردم که زمان پیوند رسیده است."

او گفت که بیش از همه منتظر زمانی است که نهایتا خودش بتواند غذا بخورد و لباس بپوشد.

رئیس تیم پیوند، کریستف هونکه، گفت که در مورد پیش‌آگهی آینده مرک بسیار خوش‌بین است. او گفت: "مرک دقیقا مطابق با برنامه زمانی که ما داشتیم در حال بهبودی است."

گروه پزشکی گفتند پیوند زدن دست و بخش پایینی بازو هنوز نادر هستند و عمل جراحی مونیخکه  با متصل کردن مفصل آرنج و بخش بالایی بازو  همراه بود، چالش بزرگتری به خاطر دستگاه ایمنی و گردش خون محسوب می‌شود.

 دکترهای مرک در بیانیه‌ای به دنبال جراحی 15 ساعته‌شان گفتند: "تا به حال این مقدار بافت خارجی به یک فرد پیوند زده نشده است."

 دکترها به طور دقیق پیشرفت مرک را که تحت فیزیوتراپی و نیز مشاوره روانی قرار دارد، زیر نظر دارند.

 عمل جراحی بر روی او  که اولین مورد در نوع خود در جهان به حساب می‌آید، در 25 و 26 جولای (4 و 5 مرداد) انجام شد. [اولین پیوند دو دست کامل انجام شد]

کد خبر 65350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز