پیتر دینکلیج، بازیگر کوتاه‌قامت سریال بازی تاج و تخت، به لایواکشن در دست ساخت دیزنی، سفید برفی و هفت کوتوله اعتراض کرده است. در این بین، دیزنی در بیانیه‌ای به اعتراض او پاسخ داده و دونالد ترامپ جونیور نیز در توییتر به دینکلیج تاخته است.

پیتر دینکلیج

به گزارش همشهری آنلاین، پیتر دینکلیج، بازیگر سریال بازی تاج و تخت، اقتباس لایو اکشن جدید دیزنی «سفیدبرفی و هفت‌ کوتوله» را پس‌رفتی افتضاح نامید. 

این بازیگر کوتاه‌قامت معتقد است که هرچند استودیو دیزنی برای انتخاب بازیگر لاتین در نقش سفیدبرفی، به خودش می‌بالد، اما همچنان در باقی جاها نگاه کلیشه‌ایش را نگه داشته است. بازیگر فیلم جدید جو رایت، سیرانو، دیزنی را به استانداردهای دوگانه و تزویر متهم کرد. 

دینکلیج در مصاحبه‌ای در پادکست مارک مارون گفت: «از [این واقعیت] که آنها مفتخرانه اعلام کردند که برای نقش سفیدبرفی بازیگر لاتین‌تبار انتخاب کرده‌اند، تعجب کردم. شما هنوز دارید داستان سفیدبرفی و هفت کوتوله تعریف می‌کنید. لحظه‌ای درنگ کنید و ببینید چکار می‌کنید.»

دینکلیج که دارای نوعی کوتاه‌قامتی به نام آکندروپلازی است، ادامه داد که دیزنی باید عقب‌نشینی و پروژه را دوباره ارزیابی کند.

او گفت: «شما از یک‌سو مترقی هستید، اما همچنان در حال ساختن داستان لعنتی عقب‌مانده هفت کوتوله‌ای هستید که در غار زندگی می‌کنند.»

دیزنی در بیانیه‌ای پاسخ داده است: «برای جلوگیری از تقویت کلیشه‌ها، ما رویکرد متفاوتی را با این هفت شخصیت در پیش گرفته‌ایم و با اعضای جامعه کوتاه‌قامتان مشورت کرده‌ایم. ما مشتاقانه منتظر به اشتراک‌گذاشتن بیشتر مسائل مرتبط با فیلم هستیم، زیرا فیلم پس از یک دوره طولانی، در حال رسیدن به مرحله تولید است.»

از طرفی دونالد ترامپ جونیور، پسر دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق امریکا، مطلب نیویورک‌پست را با عنوان «پس از اعتراض پیتر دینکلیج به استفاده از شخصیت‌های کوتوله، دیزنی در مورد سفید برفی تجدید نظر کرد» در صفحه توییترش به اشتراک گذاشت و گفت: «خیلی دارد مسخره می‌شود. در ضمن، به نظر می‌رسد که این بازیگر با شوخی‌های سریال «بازی تاج‌وتخت» با کوتوله‌ها مشکلی نداشته. به گمانم هیچ مشکلی وجود ندارد مگر اینکه پولش را بگیرید. هزینه مشاوره به دیزنی بهار سال ۲۰۲۲ پرداخت خواهد شد.»

یکی از کاربران توییتر در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ جونیور می‌گوید: «واضح است که مقاله را نخوانده‌ای و عنوان فیلم را درک نمی‌کنی.»

در این بازسازی، ریچل زگلر و گال گدوت نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم به کارگردانی مارک وب، اقتباسی است از انیمیشن کلاسیک دیزنی در سال ۱۹۳۷ که خود برگرفته از داستان برادران گریم است.

در نسخه اقتباسی سفید برفی و شکارچی، با بازی کریستین استوارت، پس از ایفای نقش کوتوله‌ها توسط بازیگرانی با قد متوسط ​​- از جمله باب هاسکینز و ایان مک‌شین - که اندامشان در تصویر به صورت دیجیتالی کوچک شده بود، در زمان اکران با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شد. 

بازیگر دنی وودبرن این تکنیک را به سیاه کردن صورت‌ها برای تمسخر رنگین‌پوستان تشبیه کرد و گروه تئاتر کوتاه‌قامتان لس‌آنجلس در اعتراض به «بی‌عدالتی و تعصب» یک راهپیمایی صدنفره به سوی دفاتر یونیورسال ترتیب داد. 

جدای از نقش‌های اصلی، بازیگران فیلم جدید دیزنی، از جمله برای نقش کوتوله‌ها، هنوز اعلام نشده است.

منبع: گاردین، 30نما.

کد خبر 652874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha