همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «شیرشاه» محصول استودیو دیزنی فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و در نخستین هفته اکران در آمریکا ۱۸۵ میلیون دلار فروخت.

پوستر فيلم سينمايي شيرشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان بیزنس، افتتاحیه ۱۸۵ میلیون دلاری در آمریکا بهترین عملکرد یک فیلم در سال ۲۰۱۹ پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی» است و یک رکورد تازه برای فیلمی با درجه PG در ماه جولای. ضمن اینکه «شیرشاه» توانست رکورد ۱۷۵ میلیون دلاری «دیو و دلبر» را هم بشکند و پرفروش‌ترین فیلم در مجموعه بازسازی‌های استودیو دیزنی از انیمیشن‌های موفق و کلاسیک خود لقب بگیرد.

«آلیس در سرزمین عجایب» تیم برتن با ۱۱۶ میلیون دلار، «کتاب جنگل» با ۱۰۳ میلیون دلار، «علاءالدین» با ۸۶ میلیون دلار، «ملفیسنت» با ۶۹ میلیون دلار، «سیندرلا» با ۶۸ میلیون دلار، «دامبو» با ۴۶ میلیون دلار، «۱۰۱ سگ خالدار» با ۳۴ میلیون دلار، «آلیس آن سوی آینه» با ۲۷ میلیون دلار و «کریستوفر رابین» با ۲۵ میلیون دلار دیگر افتتاحیه‌های موفق فیلم‌های استودیو دیزنی (بدون در نظر گرفتن نرخ تورم) هستند.

«شیرشاه» که بازسازی انیمیشن کلاسیک و بسیار محبوب سال ۱۹۹۴ است، در ۱۰ روز به فروش ۵۳۱ میلیون دلار در سراسر دنیا رسید که بیش از ۳۴۵ میلیون دلار آن سهم بازارهای بین‌المللی است. کارشناسان برای این فیلم افتتاحیه ۱۵۰ میلیون دلاری در آمریکای شمالی پیش‌بینی کرده بودند اما نخستین برآوردها در پایان روز یکشنبه از فروش ۱۸۵ میلیون دلاری «شیرشاه» در سه روز اول اکران در سینماهای آمریکا و کانادا حکایت داشت.

اکران «شیرشاه» به کارگردانی جان فاورو در چین یک هفته پیش‌تر آغاز شده بود و فروش آن در دومین بازار بزرگ سینمایی دنیا به حدود ۹۸ میلیون دلار رسیده است. فروش ۱۸۵ میلیون دلاری در سه روز نهمین افتتاحیه بزرگ تاریخ سینما و برگی دیگر در سیاهه افتخارهای دیزنی است که حاکم مطلق گیشه ۲۰۱۹ تا امروز بوده و پنج فیلم از ۱۰ فیلم پرفروش سال محصول این استودیو است.

پیروزی «شیرشاه» در گیشه با وجود نقدهای نه‌چندان مثبت منتقدان به دست آمد. هر چند تماشاگران به آن نمره A داده‌اند. فروش ۱۸۵ میلیون دلاری بهترین مژده برای گیشه سینمای آمریکا هم هست که درآمد شش ماه ابتدایی آن نسبت به سال ۲۰۱۸ حدود ۹ درصد کاهش یافته است. سینماهای آمریکا این هفته ۵۱ درصد بیش از هفته مشابه سال گذشته درآمد داشتند تا شرکت‌های پخش و استودیوها به ادامه سال امیدوارتر باشند.

کد خبر 448795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha