عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این افراد از اول هم استخدام نبوده‌اند، اما عدم جذب خود در هیات علمی دانشگاه را به عنوان اخراج از دانشگاه مطرح کردند تا جنگ روانی علیه دولت به راه بیندازند.

مهرداد ویس کرمی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد ویس کرمی گفت: در همه دنیا آیین‌نامه جذب و ارتقاء اساتید وجود دارد، زمانی که یک استاد دانشگاه از نظر وظایفی که به او سپرده شده دچار رکود و پسرفت شود طبق این آیین نامه باید با او برخورد مناسب به صورت بگیرد.

نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت علوم هم قانونی برای جذب هیات علمی دارد که این قانون، جذب اساتید و شاخص‌های ارتقای اساتید را به صورت کامل پیش‌بینی کرده است.

ویس‌کرمی شانتاژهای خبری اصلاح طلبان مبنی بر اخراج اساتید دانشگاه‌ها را فرار رو به جلو خواند و گفت: این افراد به جای اینکه به دیوان عدالت اداری و مراجع ذیربط شکایت و پیگیری کنند موضوع را در رسانه‌ها دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: جریان سیاسی شکست خورده برای پوشاندن ناکارآمدی‌ها و ناکامی‌های خود، مسئله کاملا مشخص، صنفی، موردی و مصداقی را به جای اینکه در محاکم قضایی و از طریق مراجع ذیربط دنبال کنند به رسانه‌ها می‌کشانند. این رفتار فرار رو به جلو است و اثری هم نخواهد داشت زیرا قانون در این زمینه شفاف و مشخص است و این افراد هم اگر براساس قانون حق و حقوقی دارند می‌توانند شکایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد از اول هم استخدام نبوده‌اند، اما عدم جذب خود در هیات علمی دانشگاه را به عنوان اخراج از دانشگاه مطرح کردند تا جنگ روانی علیه دولت به راه بیندازند.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: حراست از حریم اساتید ضروری است نباید افراد غیرشایسته جایگاه و حرمت اساتید خوب کشور را جریحه‌دار کرده و خود را مظلوم جلوه دهند.

کد خبر 652782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha