خبر بد برای کسانی که اعتقاد دارند کتاب خواندن ما را همدل‌تر می‌کند: جوان نژادپرست سفیدپوست انگلیسی که به جای زندان به خواندن رمان محکوم شده بود، اکنون باید به زندان برود.

بن جان

به گزارش همشهری آنلاین، بن جان، جوان انگلیسی که به اتهام داشتن کتابچه راهنمای ساخت بمب و همین‌طور صدها مقاله برتری‌طلبان سفیدپوست و نئونازی، به خواندن جین آستین و شکسپیر محکوم شده بود، پس از درخواست تجدید نظر دولت، به زندان واقعی محکوم شد. 

ماه اوت ۲۰۲۱، بن جان ۲۱ ساله به حبس تعلیقی محکوم شد و قاضی حکم داد که او ادبیات کلاسیک انگلیسی از جمله غرور و تعصب جین استین، شب دوازدهم شکسپیر و داستان دو شهر چارلز دیکنز را بخواند. او همچنین یک حکم پنج‌ساله برای پیشگیری از جرایم جدث صادر کرد. به این شکل که بن جان با پلیس در تماس باشد و با نظارت پلیس از اینترنت استفاده کند و همین‌طور به یک برنامه مداخله اجباری ۳۰ روزه تن دهد.

قاضی تیموتی اسپنسر به بن جان گفت که او را بر اساس آنچه باید بخواند، آزمایش خواهد کرد و اگر تقلب کند، به دردسر بزرگی می‌افتد و کار برایش دشوار خواهد شد. 

جان، پس از شش ماه به قاضی اسپنسر گزارش داد که از شکسپیر بیشتر از جین استین لذت برده است، اما خواندن آثار جین آستین را هم دوست داشته است. 

متاسفانه به گفته معاون دادستان، الکس چاک، او پس از صدور حکم تعلیق، همچنان به محتوای آنلاین مربوط به نازی‌ها علاقه نشان می‌داد. جان اکنون به مدت دو سال به زندان محکوم شده است. 

منبع: لیت‌هاب.

کد خبر 651925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha