امام جمعه تبریز با اشاره به منافع راهبری مشترک ایران و روسیه گفت: قدرت منطقه‌ای ایران، روسیه را نیازمند به ارتباط قوی با ایران کرده است.

سید محمدعلی آل هاشم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد ارتباط ایران و روسیه در منافع راهبردی اشتراک دارد و در این شرایط حساس با وجود تحریم علاقه‌مند ارتباط با ایران است.

وی افزود: قدرت منطقه‌ای ایران، روسیه را نیازمند به ارتباط با ایران کرده است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه وجود منافع مشترک انرژی و نظامی ایران و روسیه از اهمیت خاصی برخودار است، گفت: روسیه جزو کشورهای صنعتی است و می‌تواند بسیاری از نیازهای ما را برطرف کند و امیدواریم این سفر موجب افزایش عزت و پیروزی ایران باشد.

آل هاشم تصریح کرد: سخنرانی عزتمندانه رئیس جمهور در مجلس روسیه بسیار مورد استقبال نمایندگان مجلس این کشور قرار گرفت.

هدف عربستان در عراق فتنه انگیزی است

نمایندگاه ولی فقیه در آذربایجان شرقی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه عربستان این روزها در عراق دنبال چیست، گفت: عربستان از جمله کشورهایی است که تلاش های زیادی با هدف فتنه انگیزی در عراق انجام داده و آمارهای حاکی از آن است  بسیاری از تروریست‌های داعش که به عراق وارد شدند توسط عربستان تامین مالی می‌شدند.

وی افزود: عربستان در جریان انتخابات پارلمانی اخیر در عراق چه قبل انتخابات و بعد آن به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین گروه‌های سیاسی بود.

آل هاشم ادامه داد: عربستان تلاش برای نفوذ اقتصادی و تضعیف گروه‌های مردمی در عراق دارد.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: پس از شکست داعش، عربستان به دنبال آن است که هر چه بیشتر عراق را در حوزه اقتصادی به خود وابسته کند و اجرای نقش های آل‌سعود بحران سیاسی در عراق دارد.

بانوان باید از سبک زندگی حضرت زهرا(س) درس بگیرند

 امام جمعه تبریز در خطبه اول این هفته در تفسیر آیه ۳۷ سوره مبارکه بقره آمده یکی از کلماتی که حضرت آدم(ع) بوسیله آن توبه کرده و مورد عفو و گذشت پروردگار قرار گرفت نام مبارک حضرت زهرا(س) بود و روش معرفتی حضرت زهرا(س) در قالب احادیث و خطبه یک گنجینه ارزشمند برای استخراج سبک زندگی الهی و اخلاقی است.

وی با بیان اینکه بانوان باید از سبک زندگی حضرت زهرا(س) درس بگیرند، افزود: نقش بی‌بدیل بانوان در کیفیت شکل‌گیری شخصیت فرزندان تاثیر بی‌نظیری است و فاطمه زهرا(س) خلاصه و عصاره نبوت و امامت است اگرچه مقام رسمی امامت و نبوت نداشت.

آل هاشم گفت: بالاترین درسی که می توان از ایشان یاد گرفت، درس عبودیت و اخلاص ایشان است و انسانی که با عبادت بیگانه باشد از سعادت دنیوی و اخروی بی نصیب خواهد شد.

 امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود  اظهار کرد: مبارزه با فقر یکی از راه‌های تحقق عدالت است و مبارز با فساد یکی دیگر از راه‌های تحقق عدالت و از اصول انقلاب اسلامی بوده و حق توده‌های مردم را باید رعایت کرد .

وی تصریح کرد:  مبارزه با سوء استفاده‌ها از منابع ملی و دولتی از اصول انقلاب است.

امام جمعه تبریز با اشاره به بارش سنگین برف در روزهای اخیر در استان آذربایجان شرقی گفت: راهداران عزیز، عوامل پلیس راه، اورژانس و هلال احمر و تمام نیروهای امدادی و خدماتی به خاطر زحماتی که در جاده ها و داخل شهر متحمل شدند تشکر می‌کنم.

کد خبر 651669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس US ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    یعنی باکشورهای ضددین روابط مستحکم داشته باشیم وباکشوراسلامی خصومت