امام جمعه مشهد گفت: مسئولان فوتبال بیایند در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان فراهم کنند که صیانت داشته باشند. زنان را باید صیات کرد چه مانعی دارد از ورزشگاه فوتبال را ببیند.

علم الهدي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مصداق اصلی در تقوای عملی ترک گناه است و در مسئه ترک گناه به عنوان یک مراقبت در هفته‌های گذشته بحث کردیم که انسان در عین مراقبت که گناه را ترک می‌کند اما گاهی خود را در دل گناه می‌بیند با اینکه در صدد هست که گناه نکند اما معصیت خدا را انجام می‌دهد لذا برای ترک گناه باید ایجاد ملکه تقوا کرد.

وی افزود: تقوا تا به ملکه در نیاید تضمینی در زندگی انسان ندارد اینکه با زور و مراقبت شدید گناه را ترک کنیم زندگی تقوایمان به سروسامان نمی‌رسد پس باید انسان ملکه تقوا داشته باشد تا گناه به زندگی او وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی ملکه تقوا در انسان حاصل شد از گناه بدش می‌آید نه اینکه خود را به زور وادار کند که گناه نکند، حال گناه شهوت جنسی باشد، کلاهبرداری، قدرت نامشروع، دروغ، تهمت و غیبت در هر حال زبانش به دروغ نمی‌چرخد بنابراین سعی کنید تقوا به صورت ملکه در زندگی ایجاد شود و به گناه عادت نکنید.

وی خاطرنشان کرد: شما باید مدیریت کنید تقوا را، من و شما آدم هستیم تمام بشریت به قدرت اراده اش ارزش دارد و تفاوت دارد با دیگر موجودات، انسان  بسیاری از کارها را می‌تواند اراده کند و انجام بدهد و بسیاری را اراده کند و انجام ندهد، انسانی که اراده خود را از دست بدهد انسانیت خود را از دست داده است. منشاء تمام مفاسد در دل ماست و ما باید در دل مدیریت کنیم و بر دل مسلط شویم و نگذاریم هر خواسته ای وارد دل شود و دلمان هر چیزی بخواهد.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: امروز مقارن با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) است و این عیدسعید را تبریک می‌گویم، روز گذشته ۳۰دی ماه مصادف بود با سالروز شهادت جانگداز اسوه و الگوی غیرت مندی دینی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی و یاران فداکارش در عرصه فدائیان اسلام(ره)، مرحوم نواب صفوی الگوی غیرت مندی دینی بود، مردی بود که از برابر هیچ گناه و مورد غضب خدا بی تفاوت نمی‌گذشت چه در حوزه سیاست چه در حوزه زندگی اجتماعی، هرگاه یک منکری را مشاهده می‌کرد با همه قدرت مقابل ان می ایستاد تا مرز نثار جان مبارزه می‌کرد با موارد غضب ذات مقدس پروردگار و در این مبارزه هم شجاعت داشت هم اخلاص و هم غیرت و از خودگذشتگی داشت.

وی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که برای وجود مقدس امام عرضه می‌داریم این است که جانشان را در راه خدا بذل کرده‌اند آنجایی که در راه خدا به شما مصیبت وارد می‌شد مقاومت می‌کردید و مصیبت را تحمل می‌کردید و مسیر حق را ادامه می‌دادید و با ناحق مبارزه می‌کردید خدابیامرزد نواب صفوی را، آدم اگر از غیر معصوم این دو ویژگی را بخواهد رنگ و بویش را در انسانی مشاهده کند مرحوم نواب صفوی عنصرپاکی بود که با آن خفقان شدید و وضعیتی که در نظام طاغوتی و ستم شاه وجود داشت با کمال قدرت مقابله می‌کرد تا جایی که حتی بزرگترین خطرها را می‌پذیرفت برای اینکه یک قدم در راه خدا بردارد و یک نهی از منکر انجام بدهد.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: این‌ها الگوی ما هستند اگر روز قیامت در مقابل خداوند قرار بگیریم این میزانی که شما شنیدید یک ترازو نیست اینجاست که ما بگوییم خدایا ما که علی (ع) نبودیم و امام معصوم بودیم ما که عرضه نداشتیم کنار سیدالشهدا و یارانش وفاداکاری کنیم بعد به ما نشان می‌دهند که شما امام و معصوم نبودید فردی عادی بودید اما مگر نواب صفوی و امثال آن آدم عادی نبودند که تمام عمرشان را مقابل نهی از منکر مقاومت کرد و جنگید و مبارزه کرد و هستی و جانش را داد شما چکار کردید؟ 

وی ادامه داد: این اسوه‌ها در آن میزان برای ما حج هستند و به ما نشان می‌دهند، ما به چشم خود انواع منکرات را دیدیم و بی تفاوت از کنارش رد شدیم و به هیچ وجه حاضر نشدیم به روی خود بیاوریم امروز که خوشبختانه نظام مقدس حکومتی ما اسلامی است متاسفانه در مظاهر اسلامی و دین مداری و حکمرانی دینی در زندگی اجتماعیمان مسئله داریم. این وضعیت بی‌حجابی در که در شهرها و بلاد و این اصرار یک عده عناصر نابهنجار بر بی‌عفتی زنان، کجای این موضوع با مبانی اسلامی ما سازوکار دارد؟

راهکار علم‌الهدی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ ها

اینکه بیایند تمام شعائر دینی و مقدسات ما را مسخره کنند و ما هم تماشاچی باشیم و نگاه کنیم آیا درست است؟

علم‌الهدی بیان کرد: امروزی که نظام دینی داریم آیا باید مظاهر اجتماعی ما اینقدر مالامال از مفاسد منکرات و بی عفتی باشد این درست است؟ در مقابل ماهم بی تفاوت بایستیم و حرف هم میزنیم می‌گویند آقا نیروی انتظامی، دادگاه و دولت بروند جلویش را بگیرند قصه که دادگاه و نیروی انتظامی نیست؛ قصه باید مردمی باشد و باید این خانم بدحجاب و آدم ولنگار احساس کند مردم از او بدشان می‌آید و این اظهار نفرت و انزجار برای مردم یک تکلیف الهی در نهی از منکر است.

وی عنوان کرد: مردم باید مشکل را حل کردند نه نیروی انتظامی، مردم باید اظهار نفرت کنند، روز یکشنبه روز زن است  و تکلیفمان را هم در مبانی فکری و اعتقادی خود و هم در مورد عملیات و برنامه‌های رفتاری اجتماعی خودمان با مسئله اسلام و دین در خصوص زن باید تکلیفمان را روشن کنیم. اینکه یک عده پیدا شوند و با مسخره کردن امثال بنده در فضای مجازی و حرافی کردن و خرافات بافتن با ماموریت‌هایی که از خارج دارند بیایند تمام شعائر دینی و مقدسات ما را مسخره کنند و ما هم تماشاچی باشیم و نگاه کنیم آیا درست است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برادران و خواهران اسلام بر زن دارای اندیشه است، غیر از حلال و حرامی که در مورد زن دارد اسلام در دنیا مکتب خاصی در شخصیت زن دراد و نمودش صدیقه اطهر(س) است اسلام ضد زن و ضد آزادی زن نیست؛ اسلام ضد شخصیت زن و ضد جریان زن خوشگذرانی زن نیست. زن و مرد در تمام حقوق انسانی با هم مشترک هستند در تمام شئون انسانیت هیچ مردی بر هیچ زنی از دیدگاه اسلام امتیاز ندارد و از تمام حدود آزادی و رفاه اجتماعی همانطور که مرد برخوردار است و زن هم برخوردار باشد منتهی بی حجابی زن در عرصه‌های اجتماعی آزادی زن نیست بلکه آزادی مردها است.

 وی خاطرنشان کرد: اینکه یک زن در مقابل چشم‌های مردان ظهور پیدا کند و در رهگذر شهوترانی مردان زیبایی‌اش واقع شود این آزادی مردان است نه زنان، آزادی زن در این است که بتواند با یک صیانت خودش را حفظ کند و مورد تجاوز ستمکارانه یک مرد ولو در حد یک نگاه و تماشا هم قرار نگیرد این آزادی زن است نه اینکه آزادانه از او سوءاستفاده کنند بنابراین حجاب آزادی زنان است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: زن دارای ساختار ویژه ای است هم از نظر عاطفی، احساسی، فکری، جسمانی بحث تفاوت زن و مرد تنها در مسئله جنسیت نیست، در بسیاری از کارها زن کارآمد است و مرد کارآمد نیست در بسیاری از عرصه‌ها زنان هنرمند هستند و از مرد هیچ هنری بر نمی‌آید اما یک ساختاری است که از نظر جسمی آسیب پذیر است و نیاز به صیانت دارد، زن باید صیانت شود و اگر صیانت شد؛ شخصیت، ارزش و عظمتش کاملا محفوظ می‌ماند و اگر صیانت نشد با همه عظمتی که دارد متاسفانه از بین خواهد رفت و مرود تجاوز قرار می‌گیرد ولو در حد یک نگاه و چشم چرانی،در اسلام آنجایی که در قرآن آیه حجاب آمده است هرکجا قرآن در حجاب زن دستور داده است عنوان کرده برای اینکه زن آسیب نبیند.

وی ادامه داد: در سوره مبارکه احزاب آیه ۵۹ دستور چادر خدا داده است و به پیغمبر فرموده است به زنانت، به دخترانت و زنان مومنین بگو چادر سر کنند؛ چرا که شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند این حجاب برای صیانت است و گرنه کسی نگفته است زن ورزش نکند، زن تفریح و گردش نکند و از تمام حقوق و حدود اجتماعی که مردان برخوردارند زنان نیز برخوردارند و باید آزادانه ورزش و تفریح کنند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان نظام موظفند صیانت زنان را در عین خوشگذرانی و تفریح و ورزش کردن فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهارکرد: مراجع تقلید و مقام معظم رهبری فتوا دادند که دوچرخه سواری زن در ملا و منظر مردان حرام است، چرا که تبرج است و نباید زنان در حضور مردان در خیابان‌ها سوار دوچرخه شوند اما آیا زنان باید از دوچرخه سواری و اسب سواری محروم شوند؟ خیر زن باید بتواند استفاده کند و تنها باید صیانت شود و حفظ شود و در مکانی به دور از نگاه مردان بتواند دوچرخه سواری و اسب سواری و تفریح کند.

وی خاطرنشان کرد: از شهردار مشهد تشکر می‌کنم به خاطر دستوری که صادر کردند و برنامه‌ای که اجرا می‌شود در پارک‌های بالای ۵ هکتار مکان‌هایی برای ورزش و تفریح بانوان فراهم شود و زن‌ها بتوانند با کمال آزادی ورزش کنند اما در صیانت؛ در راستای شهوترانی و رهگذر غریزه جنسی و نگاه و چشم‌چرانی قرار نگیرند، عزیزان من میدان چمن فوتبال و بازی فوتبال جای هیجان است، شما مردان چقدر هیجان پیدا می‌کنید بعد بانوانی که به مراتب از نظر عاطفی و احساسی هیجانی تر هستند این هیجان را بروز و ظهورش را مراجع تقلید می‌گویند حرام است، صدای زن بلند شود و حرکات زن در مقام هیجان مردان را تحریک کند حرام است.

چه مانعی دارد زنان از ورزشگاه فوتبال را ببیند

علم‌الهدی بیان داشت: اینکه می‌گویند فیفا مجبور کرده است زنان باید تماشای بازی فوتبال شرکت کنند؛ شیطنت‌های افراد بی‌دین و ضدانقلاب خارج‌نشین است که فیفا را تحریک کردند وگرنه فیفا به این کارها کار نداشت، حال زنان از تماشای فوتبال محروم باشند و تنها به تلویزیون اکتفا کنند؟ این نظام، نظام اسلامی است و مسئولان فوتبال بیایند در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان فراهم کنند که صیانت داشته باشند و از هیجان او یک مرد هوس‌ران و چشم‌چران سوءاستفاده نکند. زنان را باید صیانت کرد چه مانعی دارد از ورزشگاه فوتبال را ببیند اما باید از او صیانت شود.

وی عنوان کرد: دستگاهی که مسئول توسعه ورزش قهرمانی در کشور است مسئول ایجاد صیانت برای زنان در تماشای مستقیم فوتبال هست و باید انجام دهد. برادران و خواهران نیاییم با دین دشمنی کنیم این حرف هایی که در فضای مجازی حرف‌های بنده و امثال بنده را تحریف می‌کنند و پس و پیش می‌کنند و مسخره می‌کنند، ما که ترس و باکی نداریم و در راه دین فداکاری است، الگوی ما نواب صفوی است ما پای همه چی ایستاده‌ایم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: شما غیرت دینیتان نباید اجازه بدهد که یک عده اراذل به حرام خدا حمله کنند و احکام دین و آیات قرآن را زیر پا بگذارند و حجاب را مسخره کنند و ما وظیفه داریم برای زنان تمام تفریحات و ورزش‌ها را فراهم کنیم با صیانت و حفاظت و در این نظام به وسیله عناصر متدین دولت و مجلس برنامه ریزی شود و خواهران و دختران ما با کمال صیانت از هرگونه جرایان غیردینی و غیرشرعی بتوانند از انواع ورزش‌ها و تفریحات لذت ببرند.

کد خبر 651672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 23
  • IT ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    52 2
    چرا دیگه کسی چیزی نمی نویسه؟ چون نظرات رو منتشر نمی کنید؟
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      38 0
      درسته. نظراتمون سانسور می کنند. به نحوی که منظورمون اون چیزی میشه که خودشون میخوان.
  • پنیر و انگور IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    36 6
    جناب علم الهدا، این نماز شما با سایر نمازها فرق داشت یعنی نکات مثبت در آن دیده میشد. من که در کوچه و خیابان زن بی حجاب نمیبینم. هر روز هم بیرون هستم.تا حالا ندیدم مردی یا جوانی مزاحمت برای بانوان گرامیمان ایجاد یا حتی نگاه دوباره کند. تمامی بانوان نزد ما ایرانیان همواره گرامی و ارجمند بوده اند. بانوان ما خود شیرانند. در ضمن خودتان یک روز با لباس مبدل بیرون روید.اگه یک بی‌حجاب دیدید. اگه دیدید مردی مزاحم زنی شود. دغدغه شماها اکنون باید ازدواج خانم‌ها باشد و نه حجابشان.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    47 9
    باید به زنان درچارچوب اسلامی ازادی بدهند هیجانات سرکوب نشود دوچرخه سواری یک ورزش است
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      2 7
      یا شما در جایی غیر ایران زندگی میکنید یا چشمانتان عیب وایرادی دارد که تا به حال خانم بی حجاب یا مزاحمت برای آنها را ندیده اید
  • فرهاد IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    53 5
    لطفن بگذارید زنان وارسته امروزی خودشان مفهوم ازادی را تعریف کنند.بخدا هیچ اتفاق نا بهنجاری رخ نمیدهد.واینقدر از طرف مردان وزنان صحبت نکنید .امروز چه مرد وچه زن خودشان قدرت تصمیم گیری وکنترل احساسات خود را دارند.مسایل بسیار مهمتری در جامعه هست که از این تریبون میتوان به گوش مسولان رساند.گرانی وفشار زندگی غیر قابل تحمل و طاقت فرسا شده.
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    56 5
    آقای علم الهدا یه حرفی بزن که گرهی از گره های زندگی مردم باز بشه
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    61 4
    آیا مشکل مملکت ما فقط ارتباط زن و مرد هست و دیگر مشکلی نیست. درباره فقر دزدی و اختلاس حرف بزنید
  • س IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    53 12
    آیا برخوردار بودن مردم از یک رفاه و آسایش همراه با شادی و نشاط در زندگی در تضاد با مبانی اسلام است؟
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    45 2
    نزول گرفتن بانک ها رو هم درست کنید در جامعه اسلامی
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    52 2
    هممون انسانیم و فرقی مابین زن و مرد نیست
  • ناشناس IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    45 1
    اقدامی برای این همه گرانی وبیکاری وناامنیهای اجتماعی بکنید
  • JP ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    44 1
    مسئله‌ی‌کشور‌تورم و گرانی‌هست‌ معیشت‌مردم را درست‌کنید
    • GB ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      16 0
      نمی توانند.
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    21 7
    این جماعت چه مشکلی دارن که بفممن مردم مشکلشون چیه اصلا. مسکن؟ خوراک؟ گرونی؟ شغل؟ بیکاری بچه هاشون؟.. والله بخدا
  • علی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    8 6
    چ عجب یه حرف رو منطق زدن.فکر کردم این بارم ساز مخالف زده
  • 4489402228 IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    2 40
    دیگه بعضیا نگند که اقای علم الهدی مخالف ازادی زنانند حرفاشون درست وحسابیه
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    28 5
    به فکر نان مردم باشید
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    12 5
    آقای علم الهدا چقدر متفاوت است افکار شما و مردم البته آزادی است و هرکس هرچه دلش میخواهد میتواند بگوید .و فکر کند
  • علیرضا شریفی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    6 2
    حیف از این همه اینترنت
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    4 2
    بیکاری ۰فقر ۰فساد ۰رانت ۰تعبیض ۰هم حرف بزنید اینها هم خطرناک است بزای جامعه اسلامی
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    5 3
    آقای اعلم هدی انگار خسته هستی و باید بازنشسته بشی برو خدا روزیت را جای دیگر حواله کنه
  • احمد IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    9 3
    به نظر بنده این بد حجابی هایی که الان می‌بینیم نتیجه مدیریت غلط مسولین هست که منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند واکثر بد حجابی ها نشانه اعتراض به مسولین هست وگرنه زنان ایرانی قبل از ورود اسلام به ایران هم حجاب داشتند وحجاب ریشه در تمدن وفرهنگ باستانی ایران دارد