امام جمعه رشت با بیان اینکه مخالفان روابط بین ایران با روسیه و چین خیرخواه ملت نیستند، خاطرنشان کرد: رابطه ایران با دو کشور روسیه و چین خشم آمریکا را برانگیخته است.

رسول فلاحتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به دستاوردهای ارتباط مثبت و سازنده ایران با کشورهای شرقی از جمله چین و روسیه، اظهار کرد: در یک سال گذشته شاهد افزایش تعاملات ایران با چین و روسیه هستیم که می تواند فرصت برای جمهوری اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه دو کشور چین و روسیه در بسیاری از مجامع بین المللی مدافع ایران بودند، تصریح کرد: عده ای تلاش می کنند این روابط را به حاشیه ببرند و ایران را واردکننده معرفی کنند، اما این افراد در واقع حرف دشمن را می زنند، زیرا این غرب و در راس آن آمریکاست که در طول ۴۳ سال گذشته ملت ایران را با انواع و اقسام تحریم ها و تهدیدها مواجه کرده؛ نه روسیه و چین!

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مخالفات روابط بین ایران با روسیه و چین خیرخواه ملت نیستند، خاطرنشان کرد: رابطه ایران با دو کشور روسیه و چین خشم آمریکا را برانگیخته است.

امام جمعه رشت، با اشاره به تلاش بسیاری از کشورهای غربی و شرقی برای برقراری رابطه با چین، اضافه کرد: حتی کشورهای عربی منطقه نیز به دنبال ارتقای تعاملات خود با چین هستند، اما آنان فقط واردکننده هستند و ایران علاوه بر واردات، صادرات محصولات را نیز مد نظر دارد.

وی با بیان اینکه چین و روسیه حداقل سابقه غارت کشورها و آزار ملت ها را ندارند، گفت: شاهد همکاری خوب روسیه با جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم داعشی بودیم؛ البته همواره در ارتباط با کشورها باید بر عزت و اقتدار ایران توجه تاکید کنیم.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به اذعان دنیا به پوشالی بودن قدرت آمریکا، اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی با اقتدار در مقابل استکبار ایستاده و قدرتمندتر از همیشه است و دشمنان جرات اقدام علیه ایران را ندارند لذا رسانه ها در جهاد تبیین جنایت های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در عرصه بین المللی را برای مردم بازگو کنند.

وی در ادامه به وضعیت مدیریتی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه شاهد ویرانه های زیادی هستیم که به واسطه زد و بندها و دنیاطلبی و باندبازی برخی از مسئولان ایجاد شده و اقشار مختلف به ویژه کارگران را با مشکلات مواجه کرده است.

امام جمعه رشت، از مسئولان خواست با همدلی و همگرایی و هم افزایی مشکلات مردم را رفع کنند و گفت: اجازه نخواهیم داد که مسئولان نالایق جیب خودشان را پر کنند و حق مردم را ببرند.

آیت الله فلاحتی، به وجود شرکت های ورشکسته گیلان اشاره کرد و افزود: در گذشته برخی واحدهای تولیدی استان را به تعطیلی کشاندند؛ ضمن اینکه رودخانه های گوهررود و زرجوب ویرانه هایی برای مردم رشت ایجاد کرده است.

وی در پایان حضرت فاطمه زهرا(س) را محور و عصاره عترت پیامبر(ص) دانست و خاطرنشان کرد: باید معرفت خود را نسبت به مقام و جایگاه فاطمه زهرا(س) بالا ببریم و در این راستا پیروی از سیره عبادی و سیاسی و اجتماعی آن حضرت ضروری است.

کد خبر 651691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 21
  • محمدی GB ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    43 5
    عجب. عجبا همین شهر رشت چه بلاهای وحشتناکی توسط روسیه بر سرش اومده
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    51 2
    اره واقعا ندارن چند سال پیش به افغانستان حمله کرد وکشور افغانستان اشغال کرد چین هم اویغورهای مسلمان بیچاره کرده شما ساکت هستید همین روسیه الان لشکر کشی کرده تا حمله به اوکراین کنه مثل یادتان رفته آذربایجان را اشغال کرد ووووو
  • Hossein IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    46 2
    تاریخ روابط ایران و روسیه چیز دیگری می گوید
  • فرهاد IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    39 1
    اینها مسلمانان کشور خودشان را قتل عام کردند.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    35 2
    روسیه و چین دشمنان مسلمانان بوده و هستند
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    33 1
    حمله واشغال نظامی افغانستان در مدت حداقل ده سال ومهاجرت افغان ها به ایران ... اشغال هنگ کنگ توسط چین بمدت 100سال و اجاره به انگلیس که بتازگی از قیومیت انگلیس خارج شده ... در سوریه روسیه محض رضای خدا وارد عمل شده؟ اگر 100برابر آنچه هزینه کرده را نگرفته باشد باید تعجب کرد...
  • رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    31 1
    بیچاره این روس و چین خیلی مظلوم و گوگولی هستن !!!!
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    22 1
    امیدوارم آیندگان به ما بد و بیراه نگویند
  • NL ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    46 0
    اصلا ایشان از تاریخ چین و روسیه خبر ندارد ، یادش رفته که قبل انقلاب اکتبر در غرب ایران روسها چه غارتی از کشاورزان گندم ما کردند که نان سربازاشون رو بدند و در نهایت با خشکسالی که همزمان شد قحطی بزرگ سال ۱۲۵۱ بوجود آمد. چین هم بارها همسایگان خودش رو غارت کرده و قتل عام راه انداخته
  • کامران IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 12
    فعلا دشمنان ایران ، مخالف اتحاد ایران با روسیه هستند و با جملات و خاطرات تفرقه افکنی می کنند!
  • شهریار IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    16 1
    کهنسالان ایران خوب بیاد میاورند که سربازان روس چه بی ناموسی به سر دختران و زنان ایران آورده‌اند
  • محمدی جانباز CA ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    16 0
    روسیه خبیث همان شوروی سابق است که همراه انگلیس ملعون در ایام جنگ جهانی دوم، چهار سال ایران را اشغال کردند، همین روسیه با نام شوروی ۱۰ سال افغانستان را اشغال کرد.
  • AU ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    20 0
    فراموش کردید ؟ حمله ارتش شوروی به خاک ایران ، کشتار و غارتی که ارتش شوروی در ایران انجام داد ۲- هولودومور فاجعه ای نسل کشی ارتش شوروی بود در سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۳ که زمان استالین خونخوار در اوکراین انجام شد ، میزان مرگ در این دوران را تا ۱۰ میلیون نفر گفته شده است .
  • CA ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    22 0
    عجبا،همین روسیه کلی باج گرفت واسه نیروگاه بوشهر و به دروغ گفت پولی ندادین یا چین فاتحه همه جارو خونده....
  • CA ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    11 0
    جمعیت ۷۰ مملی.نی مسلمان ایغورها تو چین تحت ظلم شدید هستند و شما ساکت هستید
  • CA ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    16 0
    در ترکمن چای،یه کشور از ایران جدا کرد؟!!!!!!
  • علیرضا IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    14 0
    اظهار نظر تاریخی ، بدون مطالعه تاریخ ، قطعاً کار نادرستی است .
  • علی IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    23 0
    آقای فلاحتی شما لطفا تاریخ را بخوان گویا در دروس حوزه درس تاریخ مطالعه نمی شود در همین شهر رشت مطالعه کنید چقدر تجاوز به عنف و زنهای آنجا شده از قدیم میگن دفاع بد کردن بدتر از دفاع نکردن
  • حسن IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    15 0
    خوبه هنوز از اشغال ایران توسط روسها در جنگ جهانی دوم و غارت تجاوز آنهاچیزی نگذشته وداغ عهدنامه ترکمانچای وگلستان همیشه بردلمان است دوستی چین را هم از اویغورهای مسلمان بپرسید وکشورهای که چین درآن به اصطلاح سرمایه گذاری کرده
  • علی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    12 1
    در بحث اشغالگری روسیه فقط اکتفا می کنم به قرارداد های نگین گلستان و ترکمانچای
  • ناصر IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    9 0
    کسی منکر روابط و عهدنامه های معمول و دو سر برد نمیشه !!! فقط وا ندین که ما بشیم مسنعمره و نوکر اجانب !!! حالا فرقی نمیکنه مستعمره غرب بشیم یا شرق !!!! التماس کمی تفکر و عفلانی اندیشیدن برای تمامی خکومتیان و خصوصا امامان جمعه ای که دو آتیشه ظاهر میشن !!!
  • ناشناس IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    اظهارات بسیارنادرستی است
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 0
    دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را حتما جناب فلاحتی شوخی میکنند یا فکر میکنند ما مردم بیسواد هستیم
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 1
    نماينده مردم اسلام آباد غرب در مجلس با بيان اين‌كه پس از انقلاب اين ظلم ادامه يافت، تصريح كرد: روس‌ها بر اساس شاخص آماري كمتر از آمريكا، به عراق كمك نكردند. بيشتر ايراني‌ها توسط سلاح‌هاي روسي به شهادت رسيدند كه كوچكترين سلاح‌ها كلاشينكوف و بزرگترين آنها ميگ و سوخوي روسي و حتي سلاح‌هاي شيميايي بود كه توسط برخي از شركت‌هاي روسي به صدام داده شده بود. آنچه براي روس‌ها مهم بود اين بود كه اسلحه خود را به فروش برسانند، لذا بيشترين ايراني‌ها قرباني اسلحه‌هاي روسي شدند. امروز هم آنها همان رفـتار هميشگي شان را انجام مي‌دهند. ما بايد در سياست خارجي واقع گرايانه‌تر عمل كنيم و مشخصا دو راه را در پيش بگيريم. در كوتاه مدت بايد هم داشته‌هاي داخلي خود را براي حفظ وحدت ملي و نشان دادن توان مقابله با اجماع جديد قدرت‌ها عليه كشورمان به كار بگيريم و در بلند مدت هم بايد به سمتي پيش رويم كه بيش از اين به روس‌ها تكيه نكنيم و به فكر همراهي متقابل با ديگر كشورهاي دنيا باشيم كه از لحاظ تاريخي سابقه‌بهتري نسبت به روسيه داشته باشند. ‌ ‌