ارتش چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نیروهای این کشور یک ناو آمریکایی را که وارد آب‌های نزدیک جزایر پاراسل در دریای چین جنوبی شده بود، تعقیب کرده و به آن هشدار دادند.

ناو چینی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، فرماندهی جنوبی ارتش چین گفت که ناو «یو اس اس بنفولد» به طور غیرقانونی و بدون مجوز وارد آب‌های سرزمینی چین شد و حاکمیت این کشور را نقض کرد و نیروهای دریایی و هوایی چین کشتی را ردیابی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما قاطعانه از طرف آمریکایی می‌خواهیم که فورا چنین اقدامات تحریک‌آمیزی را متوقف کند، در غیر این صورت عواقب جدی حوادث غیرمترقبه را متحمل خواهد شد».

نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که در حال کار بر روی بیانیه‌ای است.

ایالات متحده مکررا ماموریت‌هایی را که آن را آزادی ناوبری می‌نامد در دریای چین جنوبی انجام می‌دهد تا ادعاهای سرزمینی چین را به چالش بکشد.

چین پایگاه‌های نظامی در جزایر مصنوعی در آب ایجاد کرده است که از میان آن خطوط حیاتی کشتیرانی عبور می‌کنند. همچنین این منطاق دارای میادین گازی و مناطق غنی ماهیگیری هستند.

دریای چین جنوبی به یکی از نقاط اصلی چالش در روابط بین چین و ایالات متحده تبدیل شده است و واشنگتن آنچه را که ادعاهای غیرقانونی ارضی پکن می‌خواند را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چین مدعی مناطق وسیعی از دریای چین جنوبی است. تایوان، ویتنام، مالزی، برونئی و فیلیپین همگی ادعاهای این‌چنینی دارند.

کد خبر 651424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha