جنگنده‌های رادارگریز J-20 نیروی هوایی ارتش چین به تازگی یک رزمایش شبانه را علیه انواع دیگر هواپیماهای جنگی انجام دادند و به گفته کارشناسان، J-20 آمادگی رزمی خود را در تمام زمان‌ها و شرایط آب و هوایی نشان داده است.

جنگنده j-20

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه گلوبال‌تایمز چین، در جریان رزمایش تقابل هوایی اخیر در یک پایگاه آموزشی نامعلوم نیروی هوایی ارتش، چندین فروند جنگنده رادارگریز J-20 شب‌هنگام به پرواز درآمدند و پس از ورود به منطقه تعیین‌شده، تمرین رزمی علیه دشمن شبیه‌سازی‌شده را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر نبرد هوا به هوا، دوره‌های رزمی واقعی دیگری از جمله حمله به اهداف زمینی و جنگ الکترونیک نیز انجام شد.

در شب، خلبانان ممکن است گیج شوند و امکان دارد نتوانند تشخیص دهند که در حال پرواز به بالا، پایین یا مانور هستند.

وی دونگ‌سو، کارشناس نظامی مستقر در پکن، به گلوبال تایمز گفت: «با برگزاری تمرین‌های رزمی در شب، J-20 آمادگی و توانایی رزمی بسیار قابل اعتماد خود را در تمام شرایط جوی نشان داد. در رزمایش‌های اخیر جنگ هوایی، J-20 از قابلیت‌های رادارگریز و حمله خود استفاده کرد و اهداف تاکتیکی را تحقق بخشید.»

بیشتر بخوانید:

با این حال، طبق گزارش CCTV، هواپیماهای جنگی تیم دیگر نیز توانستند با رادارهای خود، دشمنان فرضی‌شان را شناسایی کرده و موشک‌هایی را پرتاب کنند و آنها را مجبور به انجام مانورهای فرار کنند.

وی همچنین گفت که تمرینات رزمی به J-20 کمک کرد تا قابلیت‌های رادارگریز خود را در شکار هواپیماهای غیر رادارگریز تقویت کند. در همان زمان، هواپیماهای غیر رادارگریز مجبور شدند راه‌هایی برای مقابله با هواپیماهای رادارگریز مانند J-20 بیابند.

کد خبر 650779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha