وزیر کشور، طلاب حوزه‌های علمیه را از اضلاع نظام تربیتی دانست و گفت: در سایه سند تحول آموزش و پرورش باید راه طلبه‌ها به مدارس باز شود و دوست، مربی و همیار مدارس باشند.

احمد وحیدی - وزیر کشور دولت سیزدهم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد وحیدی روز سه‌شنبه در همایش هفته شوراهای آموزش و پرورش که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در محل وزارت کشور برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت هفته شوراها گفت: رویش‌های انقلابی در جوانان را در مقاطع مختلف در شکل‌گیری انقلاب، دوران دفاع مقدس و حماسه‌هایی که آفریده می‌شود، می‌بینیم که چگونه بر حفظ ارزش‌ها پایمردی می‌کنند و اینها حاصل زحمات خادمان حوزه تعلیم و تربیت است.

وزیر کشور با اشاره به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اظهار کرد: الگوهای متعددی در دنیا وجود دارد؛ مبنای برخی کشورها توسعه اقتصادی و برخی صنعتی است. کشورهایی هم توسعه پایدار را مطرح کرده و برخی هم رشد را در توسعه سیاسی می‌بینند اما الگوی رشد در کشور ما مبتنی بر توسعه سرمایه انسانی است که هم مولد توسعه و هم محصول آن است.

وی بر همین اساس تصریح کرد: بدون توجه به این مهم نمی‌توانیم کشور را به اوج قله‌های افتخار و پیشرفت برسانیم و اگر مبنای رشد ما توسعه انسانی است، بعد از خانواده مهم‌ترین نهاد متولی این توسعه، آموزش و پرورش است.

وحیدی، وزارت کشور را تولیدکننده امنیت و آموزش و پرورش را امنیت‌ساز خواند و گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین وزارتخانه است که همه مدیون آن هستیم و از قِبَل کارکرد این نهاد، کارکردهای بعدی خود را به ‌جا می‌گذاریم. اگر انسان‌هایی که از این مجموعه درآمدند، خلاق و نوآور بودند و احساس  استقلال و استغنا داشتند، می‌توانیم در وزارت خارجه نیروهایی داشته باشیم که در مقابل سیاست‌های زورگویانه دنیا بایستند.

وی، وزارت آموزش و پرورش را وزارتخانه‌ای بنیادین معرفی کرد و افزود: دشمن در مقابل وزارت آموزش و پرورش فعال و یکی از مهم‌ترین آماج حملاتش این حوزه است و سعی می‌کند فرهنگ منحط غربی را وارد آموزش و پرورش کند. آسیب‌های اجتماعی ناشی از فرهنگ مقلدانه و منحط غربی است که وقتی آثار خود را نشان می‌دهد تبدیل به آسیب اجتماعی می‌شود.

وحیدی یادآور شد: هرجا از مکتب انقلاب و شهید سلیمانی‌ها و اهل بیت و امام و رهبری پیروی کردیم، رشد انسان‌هایی در اوج فضایل و اقتدار را شاهد بوده‌ایم و هر کجا که از این فرهنگ غفلت شد و فرهنگ شیطانی غربی خواست نفوذ پیدا کند، دچار مشکل می‌شویم.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند اما جامعه ما استوارانه در مقابل آنها ایستاده است، گفت: ما قبول داریم آسیب‌های اجتماعی داریم اما این آسیب‌ها وارداتی است و استواری ما در آموزش و پرورش با این آسیب‌ها مقابله و در مقابل همه سیاه‌نمایی‌هایی که دشمن می‌خواهد القا کند، مقاومت می‌کند.

وحیدی افزود: امروز ما در اوج قدرت هستیم و با تحرکاتی که در دولت جدید در حوزه اقتصادی داشته‌ایم بسیاری از مشکلات در حال حل و فصل است و به راحتی مشکلات را پشت‌سر می‌گذاریم اما این به معنای غفلت از ضعف‌ها نیست؛ گر چه ضعف‌های ما در برابر دشمن ناچیز است، چون آنها جوامع فروپاشیده، از دست رفته و گسیخته‌ای دارند که با جامعه یکدست و منسجم ما قابل مقایسه نیست.

وزیر کشور با مهم خواندن جایگاه شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها گفت: همه ما در خدمت آموزش و پرورش و جوانان هستیم و اگر جوان ما به خوبی با مفاهیم ایمانی و انسانی تربیت شود، برای آینده خوب کشور می‌تواند گام بردارد.

وحیدی خطاب به استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران و همچنین مسئولان و دست اندرکاران حوزه‌های مختلف اظهار داشت: کاری مهم‌تر از پرداختن به تربیت عزیزان ما در بستر آموزش و پرورش نیست. طلبه‌های حوزه‌های علمیه ضلع دیگری در نظام تعلیم و تربیت هستند که در سایه سند تحول آموزش و پرورش باید راه آنان به مدارس باز شود و دوست، مربی و همیار مدارس باشند و اگر این دو را به هم پیوند دهیم، مسیر پیوند حوزه و دانشگاه را هموارتر می‌کنیم چون این پیوند از مدرسه آغاز می‌شود.

کد خبر 651058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 4
    هم شغل ایجاد میشه هم مردم گرایش بیشتری به دین خواهند داشت