امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در برخی از موارد یک تولید کننده اگر بخواهد از این قانون‌ها رد شود و به تولید برسد مشقت فراوانی را تحمل می کند، افزود: از طرفی مدیر هم باید قوانین را اجرا کند بنابراین یکی از کارهایی که حوزه علمیه می‌تواند به جد ورود کند اقدام برای تحقق عدالت است و علما موظفند علم خود را آشکار کنند تا ظلم در جامعه سست شود.

حبیب‌الله شعبانی موثقی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله ‌شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر همدان با اشاره به دیدار رئیس جمهور با مراجع معظم در قم در هفته اخیر، بیان کرد: این ارتباط به معنای رهنمون گرفتن از توصیه های مراجع است که قابل تقدیر است و یکی از توصیه‌هایی که همه مراجع داشتند توجه به معیشت مردم و اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: مراجع عظمی مشکلات را از نزدیک می‌بینند و این دغدغه ها را به رئیس جمهور و دولت گزارش کردند و دولت هم باید به این مسئله توجه کند، البته رئیس جمهور برنامه های اقتصادی را تشریح کردند و در این رابطه وعده‌هایی دادند که در ماه‌های آینده خبرهای خوبی به مردم برسد و تیم اقتصادی دولت نیز باید با انسجام مشکلات را برطرف کنند و وعده‌هایی که در محضر مراجع داده شده برآورده شود و رئیس جمهور هم تقاضا کردند حوزه‌های علمیه دولت را کمک کنند.

‌شعبانی‌موثقی اضافه کرد: یکی از شعارهای دولت مبازره با فساد است و بخش عظیمی از این مشکلات ناشی از فساد در کشور، قوانین تورم زا است، قوانین متورم مشکلاتی را برای تولید کشور به وجود آورده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در برخی از موارد یک تولید کننده اگر بخواهد از این قانون‌ها رد شود و به تولید برسد مشقت فراوانی را تحمل می کند، افزود: از طرفی مدیر هم باید قوانین را اجرا کند بنابراین یکی از کارهایی که حوزه علمیه می‌تواند به جد ورود کند اقدام برای تحقق عدالت است و علما موظفند علم خود را آشکار کنند تا ظلم در جامعه سست شود و حق اعتلا پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات مهم حوزه علمیه بحث و گفت‌وگو بر همین قوانین است، اضافه کرد: این قوانین تولید کنندگان را آزار می‌دهد، همچنین نمایندگان مجلس باید این قوانین را مطالعه و احصا کنند و مدیران استانی نیز قوانین مشکل زا را شناسایی و به مقامات مافوق گزارش کنند بنابراین اگر بخواهیم عدالت محقق شود باید به این قوانین توجه ویژه شود.  

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به تشییع جنازه شهدای گمنام در کشور اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایشات رهبر، حضور شهدا مبشر خیر کثیر برای کشور امام زمان است، همچنین به تعبیر رهبری کشور ما کشور امام زمان(عج) است و تنها کشوری است که در دنیا پرچم اهل بیت را بلند کرده است و جوانان خود را فدا کرده تا علم هدایت محفوظ بماند ایران است.

شعبانی‌موثقی ادامه داد: شهدا از کشور نگهداری کردند و سرمایه عظیمی برای کشور هستند و از هویت ملی و دینی محافظت کردند، از طرفی توانایی تاثیرگذاری را در سطح جامعه دارند و می‌توانند در اصلاح رویه های فساد موثر باشند.

وی در ادامه به سخنرانی های مختلف‌ حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و درباره سخنرانی ایشان در منزل برای زن‌های مدینه اظهار کرد: بخشی از این سخنرانی درباره گله مندی وی از مردانی است که در مسجد گریه می‎‌کردند و در عمل کاری نمی‌کردند که حضرت زهرا(س) فرمود من از دنیای این مردان بیزارم.

امام جمعه همدان ادامه داد: اگر در موارد حساس جامعه درست تصمیم نگیرد و دشمن را درست نشناسد و سرنوشت آینده اسلام متاثر خواهد شد، بنابراین اگر در موارد حساس سهل انگاری شود غفلتهای تاریخی میتواند سرنوشت اسلام را رقم بزند.

شعبانی‌موثقی افزود: در این سخنرانی همچنین آمده است در پیچ‌های تاریخی نسبت به آینه تصمیم درست داشته باشید امروز علی را حذف کردید و سهل انگاری کردید اما ببینید کوتاه بینی و ندیدن آینده و غفلت‌های عمیق چه اتفاقاتی را رقم زد، در آن زمان زن‌هایی که این سخنان را شنیدند متوجه نشدند اما امروز ما متوجه می‌شویم که غفلت و کوتاه آمدن و نداشتن تحلیل و عدم بصیرت با جامعه اسلامی چه کاری کرد.

کد خبر 648376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha