آیت الله سید حسن عاملی گفت: روزی گاز به پایان رسیده و در هیچ خانه ای از خانه‌های ایران دیگر اثری از گاز نیست و سرما از ۲۰ درجه گذشته است در آن صورت یک فاجعه انسانی وحشتناک در انتظار ماست، آن زمان جز انرژی هسته‌ای به داد انسان‌ها نخواهد رسید.

سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل  خروج ترامپ از توافق هسته ای را سبب افزایش توانایی های ایران در موضوع هسته ای دانست و خاطر نشان کرد: خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای باعث افزایش توانایی‌های ایران در موضوع هسته ای شده و دست ایران را برای کارهای تحقیقاتی باز کرده و آینده خوبی برای انرژی پاک و خودکفایی در درازمدت برای ایران درست کرده است.

وی با اشاره به اهمیت انرژی هسته‌ای برای آینده جهان اظهار کرد: ملت بزرگ ما توجه کنند که آینده جهان در گرو انرژی هسته‌ای است، طبق  گزارش کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد در اروپا موسوم به (UNECE) ۲۰ کشور در این منطقه هم اکنون از نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده می‌کنند و ۱۵ کشور دارای راکتور های جدید در دست ساخت و توسعه هستند.

عاملی بیان کرد: روزی گاز به پایان رسیده و در هیچ خانه ای از خانه‌های ایران دیگر اثری از گاز نیست و سرما از ۲۰ درجه گذاشته است در آن صورت یک فاجعه انسانی وحشتناک در انتظار ماست، آن زمان جز انرژی هسته‌ای به داد انسان ها نخواهد رسید و تمام دعوا در این است که عده‌ای از کشورها که خود را جامعه جهانی می‌دانند می‌خواهند اصلی‌ترین مالک این انرژی در دنیا باشند و به ثروت افسانه‌ای دست پیدا کنند.

وی با اشاره به مصرف زیاد گاز در ایران گفت: تازه لازم نیست آن زمان برسد که گاز در دنیا تمام شده باشد بلکه مصرف غلط ما را زودتر به آن نقطه خواهد رساند در حال حاضر ما در ایران روزانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌کنیم یعنی شش برابر دنیا و لذا در آینده باید گاز وارد کنیم.

خطیب جمعه اردبیل همچنین با اشاره به مصرف بی رویه نان در کشور گفت: اختصاص یارانه و سوبسید یک نعمت بسیار بزرگ در ایران است و شکر این نعمت این است که ما در این خصوص اسراف و تبذیر نداشته باشیم.

آیت الله عاملی افزود: با وضعیت مصرف فعلی نان  دولت هر چقدر سهمیه اضافه کند مسئله صف و کمبود نان حل نخواهد شد، در ایران در حال حاضر قطعاً آرد بیشتر از سرانه به نانوایان ارائه می شود، مشکل در سهمیه نیست بلکه در اسراف و تبذیر است.

وی تاکید کرد که ارباب و اصحاب فرهنگ نیز در این خصوص خیلی وظیفه دارند، ما اگر مدنیت بالایی داشته باشیم ذره‌ای نان در غیر مورد عقلانی خود مصرف نمی‌شود، روایات ما در حرمت نان سنگ تمام گذاشته‌اند.

کد خبر 650012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز