خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن بیشتر از ما نیازمند دستیابی به توافق در مذاکرات رفع تحریم‌هاست، گفت: باید مذاکره کنندگان قوی باشند و از هیچ نترسند و با حکمت، عقلانیت و توکل به خدا و تدبیر طراحی‌های دشمن را زمین‌گیر کنند.

حاج علي اكبري نماز جمعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: در جنگ دیپلماسی باید غیرت‌مندانه ایستاد که مذاکره کنندگان ما ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در مذاکرات عجله‌ای نداریم؛ اما نمی‌گذاریم مذاکرات به یک جریان فرسایشی تبدیل شود، اضافه کرد: در سیاست خارجی وقتی چنین ملت غیوری پشتوانه است، باید مذاکره کنندگان قوی باشند و از هیچ نترسند و با حکمت و عقلانیت و توکل به خدا و تدبیر طراحی‌های دشمن را زمین‌گیر کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید حساب شده و دقیق پیش برویم، گفت: ان شاءالله مذاکره کنندگان موفق خواهند بود که تحریم‌های ظالمانه را از سر راه ملت بردارند.

 اقدامات دولت و مجلس در عرصه اقتصادی و معیشت، امیدبخش است

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری همچنین گفت: در عرصه اقتصادی و معیشت مردم، طراحی‌های خوبی انجام می‌شود و آنچه در دولت و مجلس انقلابی دنبال می شود امیدبخش است.

وی خاطرنشان کرد: ساختار بودجه درباره فضای کسب و کار، نهضت ملی مسکن، کنترل تورم نیاز به اصلاح دارد و کار جدی و دقیق و متینی را می‌خواهد.  

حاج علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اخبار حقوق‌های نجومی ملت ما را رنج داده، اظهار داشت: هر چند وقت یک بار خبر پرداخت حقوق‌های نجومی منتشر می‌شود. دولت با دقت این موضوع را پیگیری می‌کند و آنها خبرهای خوبی از این رهگیری‌ها دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این مساله نامناسب و رنج آور غالبا به شرکت‌های دوزیست و اصطلاحا خصولتی مربوط می‌شود، گفت: عمده این اتفاقات آنجاست و مدیران  این شرکت‌ها برداشت‌های ناصواب دارند.

 وی با طرح این سوال که چطور غیرت یک مدیر اجازه می‌دهد که ۱۵ برابر بیشتر برداشت کند، گفت: این موضوع نیاز به اصلاح دارد و امیدواریم اصلاح شود.

غیرت دینی بزرگترین فضیلت برای جامعه ایمانی و انقلابی است

حاج‌علی‌اکبری همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به فرازی از سخنان گهربار امام علی (ع) گفت: حضرت امیر علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرمایند اگر می‌خواهید نعمت‌های الهی که به شما داده شده، حفظ شود راهش صبر بر طاعت پروردگار متعال و آن چیزی است که خداوند متعال از کتاب، شریعت و دین به شما سپرده است و اگر دین خود را نگه دارید به هیچ وجه دنیای شما ‌آسیب نخواهد دید.

 خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر جایگاه اخلاق جامعه انقلابی گفت: یکی از بزرگترین  فضیلت‌ها برای جامعه ایمانی و انقلابی غیرت دینی است ، موضوعی بسیار اساسی و حیاتی که در منظومه معارف قرآنی و روایی دارای جایگاه ویژه ای است.

حاج علی اکبری گفت: بنیان و زیرساخت بسیاری از فضیلت‌ها در اخلاق و اعمال همین مسئله غیرت دینی است و خداوند تبارک و تعالی در زبان پیامبر اعظم و اولیا غیور معرفی شده است.

وی یادآورشد: خداوند غیور است و غیرتمندان را دوست دارد. حضرت حق تبارک و تعالی، غیرت را در فطرت انسان به ودیعه گذاشته و همه انسان‌ها بر حسب فطرت الهی از این سرمایه غیرت بهره مند هستند. یعنی نسبت به آنچه ایمان و تعلق خاطر دارند، حساسیت نشان می‌دهند. وقتی محبوبشان تهدید می شود واکنش نشان می‌دهند این در همه فطرت همه انسان ها وجود دارد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: آنچه که غیرت را در وجود انسان پرورش می دهد، ایمان به خدای متعال و محبت نسبت به حضرت حق تبارک و تعالی است. این بنیان و اساس غیرت الهی، دینی و ایمانی است و خداوند تبارک و تعالی این نعمت بزرگ را در پرتو ایمان در وجود انسان مومن پرورش می‌دهد.

وی با بیان اینکه غیرت دینی عنوان فراگیری است که سایر جلوه‌های غیرت، خانوادگی، ناموسی، ملی و وطنی را پوشش می‌دهد، افزود: در قرآن کریم کلمه غیرت به عنوان خاص مطرح نشده اما با مراجعه دقیق به آیات قرآنی و بر اساس مبنا همه آیات جهاد و همه آیات مربوط به برائت از کفار، حفظ حدود الهی و حفظ خانواده آیات غیرتند.

حاج علی اکبری ادامه داد: انسان مومن باید نسبت به خداوند متعال، احکام الهی، اولیای الهی و هر چه که منتسب به دین باشد، غیرت بورزد.  اگر کسی غیرت نداشته باشد، گرفتار استهاله و وارونگی شخصیتی می‌شود و ایمان در او باقی نمی‌ماند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه غیرت حفاظ شخصیت مومن و سپر و حفاظ جامعه ایمانی است، گفت: اگر غیرت در ابعاد گوناگون باشد، عزت و کرامت در جامعه تقویت می‌شود و استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مومنین در پرتو غیرت تقویت می‌شود و مظلومین در چنین جامعه‌ای حامی پیدا می‌کنند و کسی تنها نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه از نظر غیرت دینی قوی شد، عفت و حیا در جامعه تقویت می‌شود  و از اصالت خانواده صیانت می شود و اگر غیرت آسیب و تضعیف شود، خانواده از دست می‌رود و هویت جامعه ایمانی در معرض خطر قرار می گیرد.

حاج علی اکبری افزود: وقتی جامعه از اعتدال و سلامت خارج ‌شود، نمادهای هویتی بیگانه، جایگزین ارزش‌های اسلامی و نمادهای دینی و داخلی می شود و این برای جامعه اسلامی مخاطره است.

کد خبر 649976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    14 0
    "ما هیچ عجله ای نداریم!" فقط دو نسل دهه 60 و 70 به پای این تصمیمات شما سوختن.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    10 0
    عجله کارشیطان است شما که اصلا نباید عجله کنید ۴۳سال با همین عجله نباید کرد تحریم نعمت است کاخ سفید حسینیه می کنیم ووووبا همین حرف ها داریم به سرعت دنده عقب میریم هرچه کشورهای همسایه ما پیشرفت داشتن ما پس رفت داریم نباید عجله کرد
  • رامین IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    10 0
    بله شما عجله ای ندارین اما مردم نجیب ایران تورم و گرانی و تحریم و بیماری و ... رو دارن تحمل میکنند و هزینه بسیاری هم برای تصمیمات شما دادن. اگر یک اپسیلون از این هزینه ها را شماها تحمل میکردین همون زمان احمدی نژاد توافق شده بود.
  • Abbas IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    13 0
    شما نباید هم عجله داشته باشین! به شما در هر صورت خوش میگذره...این مردم بیچاره هستن که دارن له میشن!
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    5 0
    قطعا کسی که خانه و ماشین رایگان و درآمد مکفی و هزار درآمد دیگر هم دارد نه تنها عجله ای ندارد بلکه راغب است توافقی صورت نگیرد . آنانی عجله دارند که حقوق چند میلیو.نی می گیرند و اجراه خانه پرداخت می کنند ؛ با خط واحد باید سر کار بروند ؛ آخرین باتری که گوشت خریده اند یادشان نیست ؛ وقتی یکی از اعضای خانواده مریض می شود بیشتر از درد بیماری درد هزینه بیماری دارند و... شما چرا عجله داشته باشید ؟!؟!؟
  • سید IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 6
    نباید تسلیم آمریکا بشیم چرا با با تسلیم شدن در مقابل آمریکا مردم رو ذلیل میکنید مگر قرارمون اقتصاد مقاومتی نبود چی شد?