عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: انتظار داریم با استقبال مردم از دز سوم و رعایت استفاده از ماسک، بتوانیم برای اولین نوروز بعد از کرونا خوبی داشته باشیم.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از برنا، مسعود قانعی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: وضعیت بیماری در ایران فعلا مناسب است و بهترین تصمیم در حال حاضر این است که اقدامات پیشگیرانه را به گونه‌ای انجام دهیم که کمترین آسیب را از اومیکرون ببینیم.

وی با اشاره به اینکه اومیکرون بیماری است که بالاخره شیوع پیدا خواهد کرد، افزود: ماسک و تزریق دز بوستر واکسن کرونا در شرایط فعلی ما را نجات می‌دهد.

قانعی ادامه داد: ماسک و واکسیناسیون می‌تواند عوارض ناشی از پیک را به حدی کاهش دهد که با توجه به آنچه در سایر کشورها مشاهده کردیم، مرگ و میر در کشور ما افزایش پیدا نکرده است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: انتظار داریم با استقبال مردم از دز سوم و رعایت استفاده از ماسک، بتوانیم نوروز بعد از کرونای خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در جریان کرونا اقتصاد، گردشگری، روحیه مردم و توقع مردم از دید و بازدید آسیب دیده و اگر به این دو نکته توجه کنیم و وضعیت کشور مثل الان آبی باشد، می‌توانیم نویدی برای ملت داشته باشیم که نوروز خوبی را خواهیم داشت.

قانعی درباره شیب صعودی میزان مبتلایان نسبت به چند روز قبل افزود: آن چیزی که مهم است این است که بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا نداشته باشیم در این شرایط اومیکرون دیگر تهدیدی نیست.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه نقشه رنگ‌بندی کشور ما وابسته به مرگ و میر است، گفت: اومیکرون در کسی که سه دز واکسن زده تهدید محسوب نمی‌شود. بنابراین موج را زمانی موج قلمداد می‌کنیم که بستری و فوتی زیاد شود. همچنین یک بیماری در گردش بین مردم را موج تهدیدآمیز برای کشور تلقی نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: همه تأکید بر این است که اگر ذات اومیکرون انتشار سریع آن است اقدام موثری که باعث می‌شود عوارض آن کم شود واکسیناسیون و استفاده از ماسک است.

گفتنی است مینو محرز، عضو دیگر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، از وارد شدن به پیک ششم خبر و درباره آن هشدار داده بود. محرز در این باره گفت: ما وارد موج جدید شدیم و تقریبا طی ۳ تا ۴ هفته آینده به پیک می‌رسیم.

کد خبر 650894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میم IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    مصطفی قانعی هستن ایشون
  • احمد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    امیدواریم چنین باشد اگر واکسن گریزها بگدارند.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    اجتماعات و مدارس را محدود کنید.