زالودرمانی یکی از روش‌های درمانی سنتی‌ست که در درمان بعضی از بیماری‌ها تاثیرات شگفت‌انگیز دارد، اما در عین مفید بودن عوارضی را نیز می‌تواند در پی داشته باشد. 

زالودرمانی

به گزارش همشهری آنلاین، زالودرمانی به عنوان یک روش درمانی توسط سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت کشور پذیرفته شده است و در حال حاضر زالودرمانی در سلامتکده‌های طب سنتی انجام می‌شود.

گرافیک | زالودرمانی برای درمان چه بیماری‌هایی موثر است؟ | چه بیمارانی نباید زالودرمانی کنند؟

فرآورده‌های فراوانی با استفاده از  بزاق زالو به دست می‌آید، این مواد در خون‌مردگی‌ها، جلوگیری از انعقاد خون و گشاد کردن عروق استفاده می‌شود. 

اول هر فصل بهترین زمان برای زالودرمانی است، در ساعات اول صبح تابستان و نزدیک ظهر در زمستان نیز از زمان‌های خوب برای زالودرمانی است.

چه بیمارانی باید زالودرمانی کنند

تحقیقات نشان داده است معمولا بعد از جراحی‌های زیبایی صورت استفاده از زالودرمانی نتیجه جراحی را بهتر می‌کند. همچنین مانع از تشکیل لخته‌های خون شده و گردش خون بهتر و طبیعی‌تر در بافت لطیف تازه جراحی شده جریان می‌یابد. 

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی پس‌از زالودرمانی گردش خون بهتری دارند در نتیجه از گرفتگی عروق و عوارض ناشی از آن جلوگیری می‌شود.

زالودرمانی برای سرطان ریه بسیار مناسب است، حتی آزمایش بر روی موش‌ها نشان داد تزریق بزاق زالو مانع از تشکیل تومور می‌شود.

زالودرمانی یکی از راحت‌ترین و کم‌عارضه‌ترین روش‌های درمانی به شمار می‌رود. با این حال ممکن است عوارضی پس‌از این شیوه درمان نیز بروز یابد.

خونریزی زیاد از محل گزش به‌ویژه در شرایطی که تعداد زالوهای استفاده شده زیاد. 

اگر زالوها در محیط آلوده رشد یافته باشند، ممکن است سبب انتقال بیماری باکتریایی شوند.  

چه بیمارانی نباید زالودرمانی کنند

بیماران گوارشی، افراد سردمزاج و کم سن و سال، زنان باردار، افراد مبتلا به خودایمنی و کسانی که با مشکل انعقاد خون روبه‌رو هستند، نباید زالودرمانی کنند.

کد خبر 650707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha