رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره مطرح شدن وجود ۲۶ هزار نقطه ناامن در تهران از سوی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و تکذیب آن از سوی فرمانده انتظامی پایتخت توضیح داد.

نرگس معدنی‌پور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که رئیس کمیته اجتماعی شورا در صحن شورا از شناسایی ۲۶ هزار نقطه ناایمن در تهران خبر داده بود اما رئیس پلیس پایتخت با رد این آمار تاکید کرد که هیچ نقطه ناامنی در پایتخت وجود ندارد، مبنای این آمار اعلامی که تکذیب شد چه بود، گفت:‌ در مورد تعداد این نقاط اطلاعاتم کامل نیست و نمی‌دانم مبنای آمار و اطلاعات دوستان از کجا بوده است، اما تعریفی در بحث فضاهای بی‌دفاع شهری در مدیریت شهری داریم که شاید متفاوت با آن چیزی بود که مطرح شد و سوءتفاهم ایجاد کرد. 

وی ادامه داد:‌ بسیاری از ساختمان‌های نیمه‌ساخته و رهاشده،‌ پروژه‌های نیمه‌تمام از سوی مدیریت شهری جزو فضاهای بی‌دفاع شهری حساب می‌شود که فکر می‌کنم دوستان جزو فضاهای بی‌دفاع حساب نمی‌کنند. 

معدنی‌پور گفت: این به معنای آن نیست که اهتمامی بر ایجاد امنیت وجود ندارد، بحث بر سر این است که باید به این فضاهای بی‌دفاع شهری در حوزه مدیریت شهری توجه شود.

فضای بی‌دفاع شهری چیست؟ 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به تعریفی از فضاهای بی‌دفاع شهری گفت:‌ در برخی مکان‌ها کمبود روشنایی، فضاهای بی‌دفاع شهری را به وجود آورده است. در برخی نقاط ارتفاع شمشمادها فضای بی‌دفاعی ایجاد کرده که باید هرس شوند و مواردی اینچنینی فضاهای بی‌دفاعی را به وجود می‌آورد، چرا که فضای امنی را برای معتادین متجاهر به وجود می‌آورد. 

وی اضافه کرد: این فضاهای بی‌دفاع را که با بی‌توجهی و رهاشدن شکل گرفته‌اند می‌توان با اقدامات جزئی و کوچک از این حالت خارج کرد و فکر می‌کنم در تعاریف دچار سوءتفاهم شده‌ایم. 

بیشتر بخوانید: 

این عضو شورا ادامه داد: در شهر فضاهایی را داریم که یا روشنایی کمی دارند، یا پروژه‌های نیمه تمام هستند و باید تکمیل شوند و از این منظر فضای بی‌دفاع محسوب می‌شود. یکی از موارد پل‌های عابر پیاده است و یکی از دلایلی که پل‌های عابر را به فضای بی‌دفاع شهری تبدیل می‌کند نصب بنر روی آن است.

موضوع‌های مطرح‌شده در حوزه وظایف مدیریت شهری است

معدنی‌پور با تاکید بر اینکه موضوعات مطرح شده و رسیدگی به آن در حیطه وظایف مدیریت شهری است، افزود: دوستان ما موضوعاتی را طرح کردند که جزو وظایف مدیریت شهری است، یعنی کارهایی که مدیریت شهری می‌تواند به آن توجه کند و آن اماکن و فضاها را از حالت بی‌دفاع دربیارود و احساس امنیتی را به شهروندان برای تردد بهتر در فضاها بدهد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: فضاهای بی‌دفاع شهری از حوزه‌هایی است که مدیریت شهری به راحتی می‌تواند آنها را از این حالت دربیاورد و احساس راحتی و آرامش را در بین شهروندان حاکم کند.

کد خبر 650704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha