رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ هنوز طرح قرارگاه اجتماعی کامل نشده است و درباره این موضوع در گذشته کارهای خوبی انجام شده و الگوهای خوب و تجارب خوبی موجود است و تاکید ما به شهرداری تهران این است که حتما از تجربه‌های گذشته استفاده کنند. 

نرگس معدنی پور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات شهرداری تهران در قرارگاه اجتماعی اظهار کرد: هنوز این طرح کامل نشده است و شهرداری باید طرح کامل را به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارائه دهد. 

وی ادامه داد: ما هنوز کاملا در جریان طرح قرار نگرفته‌ایم، اما آنچه قرار است انجام شود و در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بر آن تاکید داریم این است که در موضوع آسیب‌های اجتماعی حتما باید تمام دستگاه‌های متولی در کنار همدیگر قرار گیرند.

دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل نکنند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برداشت ما از قرارگاه این است که قرار است همه دستگاه‌ها با محوریت یک دستگاه، با محوریت شهرداری، اقدام کنند. اما همه دستگاه‌ها در راستای ماموریت‌های خود همزمان اقداماتی را انجام می‌دهند. 

وی اضافه کرد: بدین صورت که دستگاه‌ها با همدیگر در اجرای اقدامات یکی شوند و دیگر به صورت جزیره‌ای عمل نکنند. حتما موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، ترافیک و آلودگی هوا موضوعاتی هستند که باید یکپارچه عمل شود. اگر جزیره‌ای اقدام شود قطعا به نتیجه مطلوب نمی‌رسند. 

معدنی‌پور با تاکید بر اجرای یکپارچه اقدامات در این زمینه گفت: اگر می‌خواهیم آسیب اجتماعی در شهر کنترل شود و کاهش پیدا کند، حتما باید همه دستگاه‌ها در کنار یکدیگر وظیفه و ماموریتشان را انجام دهند. 

وی ادامه داد: حتما شهرداری وظایفی دارد که بقیه دستگاه‌ها در این موضوع ندارند. بقیه دستگاه‌ها نیز حتما وظایفی دارند که شهرداری ندارد. از آنجا که طرح هنوز کامل و ارائه نشده است هنوز نمی‌توانم درباره آن اظهار نظر کنم. 

معدنی‌پور گفت: اما آنچه مسلم است اینکه باید دستگاه‌ها با هم و در کنار هم و به شکل یکپارچه در یک برنامه مدون کار را شروع کنند و مرحله به مرحله پیش بروند. 

طرح قرارگاه اجتماعی هنوز کامل نشده است/ شهرداری از تجربه‌های گذشته استفاده کند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز طرح مربوط به قرارگاه اجتماعی کامل نشده است. این موضوع پیشینه‌ای دارد و در گذشته کارهای خوبی انجام شده است و الگوهای خوب و تجارب خوبی موجود است و تاکید ما به شهرداری تهران این است که حتما از تجربه‌های گذشته استفاده کنند. 

وی تاکید کرد: حتما با نگاه تحصصی و کارشناسی باید به این موضوع توجه شود و از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و در کنار آن از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شود. اگر می‌خواهیم کار درستی را انجام دهیم حتما باید با نگاه تخصصی و کارشناسی باشد و در کنار همه دستگاه‌ها مردم را باید ببینیم. 

دغدغه آسیب‌های اجتماعی در اصلاح بودجه

معدنی‌پور در واکنش به اینکه شهرداری بر مبنای ماده ۸۰ برنامه توسعه باید زیرساخت‌ها را در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد، اظهار داشت: اتفاقا در اصلاحیه بودجه یکی از دغدغه‌های ما آسیب‌های اجتماعی بود و به زیرساخت‌ها تاکید داشتیم.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌ها را فراهم و در بودجه به شهرداری کمک کنیم زیرساخت‌ها را ایجاد کند چون خدماتی که شهرداری می‌تواند ارائه دهد ایجاد زیرساخت‌هاست و بهزیستی هم باید در بحث محتوایی ورود کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سعی کردیم در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به این موارد توجه کنیم و هم در اصلاحیه بودجه و هم در بودجه ۱۴۰۱ بر همین مبنا و براساس وظیفه و ماموریت شهرداری بودجه را تدوین خواهیم کرد.

کد خبر 647498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha