رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه به پیوست فرهنگی‌ و اجتماعی برای همه نمایشگاه‌ها یک امر ضروری است و نمایشگاه‌هایی که با موضوعات مختلف و تخصصی برگزار می‌شوند نیز باید این پیوست را داشته باشند.

شهر آفتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه علیرضا نادعلی، زهرا شمس احسان و سید احمد علوی دیگر اعضای این کمیسیون با همراهی محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب و معاونان وی از امکانات و ظرفیت‌های این نمایشگاه و همچنین پروژه‌های در حال احداث و آماده افتتاح این مجموعه بازدید به عمل آوردند و در جلسه‌ای به ارزیابی و بررسی مسائل و موضوعات مربوط به ظرفیت‌ها، چالش‌ها و دستاوردهای  این مجموعه نمایشگاهی پرداختند.

آمادگی شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب | ۴۰ هزار متر فضای مفید

در این جلسه، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در شهرآفتاب پرداخت و گفت: توجه ویژه اعضای شورای شهر در دوره جدید، امید تازه ای برای فعالان عرصه نمایشگاهی در شهرآفتاب ایجاد کرده است و در واقع با پیگیری های صورت گرفته توسط اعضای شورای شهر در چند ماه گذشته در خصوص استفاده از ظرفیت های نمایشگاه شهرآفتاب، خستگی چند ساله پرسنل برطرف شده و ما خواستار ادامه این حمایت ها هستیم.

قادری با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز تجارت جهانی طی ۲ تا ۳ ماه آینده ۱۵ هزار متر فضای مفید نمایشگاهی به ظرفیت‌های نمایشگاه شهر آفتاب اضافه می‌شود، بیان کرد: با استفاده از فضاهای نمایشگاهی ساختمان تجارت جهانی، فضای مفید شهر آفتاب به ۴۰ هزار متر افزایش می‌یابد که این امر بر توانایی این مجموعه در برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ بیش از پیش می‌افزاید.

حمایت شورای شهر از شهر آفتاب

در ادامه این جلسه، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده در راستای پیشرفت در اجرای ماموریت های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، گفت: نمایشگاه شهر آفتاب در دوران کرونا با وجود تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها در کشور، با تعریف کاربری های فرهنگی و اجتماعی استفاده بهینه ای از فضای موجود خود داشته، که قابل تقدیر است.

معدنی‌پور همچنین بر ضرورت ارائه لایحه از سوی نمایشگاه شهر آفتاب به شورای اسلامی شهر تهران به منظور رفع موانع و مشکلات این مجموعه تاکید کرد و گفت: در شرایط حاضر یکی از ماموریت‌های مهم شرکت شهر آفتاب تهیه لایحه مربوط به طرح مصوب اخیر شورای شهر ششم و ارائه آن به شوراست. با ارائه این لایحه بسیاری از موارد مورد نیاز در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن پیوست فرهنگی برای برگزاری رویدادها در نمایشگاه شهر آفتاب گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به دنبال برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مجموعه شهر آفتاب است که در این زمینه مجموعه شهر آفتاب باید تقویم سالانه فرهنگی برای برپایی نمایشگاه‌های خود پیش‌بینی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین توجه به پیوست فرهنگی‌ و اجتماعی برای همه نمایشگاه ها یک امر ضروری است. صرف اینکه در نمایشگاه رویدادهای فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم نمی تواند معیار عمل باشد، بلکه نمایشگاه هایی که با موضوعات مختلف و تخصصی برگزار می شوند نیز می بایست دارای پیوست فرهنگی اجتماعی باشند.

معدنی‌پور بر ضرورت حمایت از مجموعه شهرآفتاب تاکید کرد و افزود: امیدواریم با انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به شهرآفتاب شاهد رونق بخشی بیشتر به این سرمایه ملی باشیم.

در این بازدید ایستگاه مترو اختصاصی نمایشگاه، سالن‌های نمایشگاهی، ساختمان اداری، محل احداث سالن‌های جدید نمایشگاهی، هتل‌ها، استیج روباز برگزاری مراسم فرهنگی و پیشرفت پروژه ساختمان تجارت جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

شهر آفتاب می‌تواند درآمد پایدار به ارمغان بیاورد

در ادامه این بازدید، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تکمیل شهر آفتاب علاوه بر حمایت‌های مالی به حمایت‌های غیرمالی نیز نیازمند است.

نادعلی گفت: شهر آفتاب‌ یکی از موارد بسیار مهم است که در اولویت‌های شورای ششم قرار دارد و ما هم به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی- اجتماعی این طرح را از منظر اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی بیان کرد: بنده معتقدم شهر آفتاب علاوه بر اینکه به حمایت‌های مالی نیاز دارد به حمایت‌های غیرمالی، پشتیبانی و بحث‌هایی که شهرداری و شورا از آن حمایت کند، هم نیاز دارد. به این ترتیب که شهر آفتاب علاوه بر بحث مالی به پشتیبانی‌های مختلف دستگاهی هم نیازمند است.  

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: سناریوهای مختلفی جهت تکمیل شهر آفتاب باید طراحی و ارزیابی شود که شهر آفتاب را به نقطه تکمیلی خود برساند.  

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه شهر آفتاب باید برای برگزاری نمایشگاه‌های برزگی همچون نمایشگاه کتاب تکمیل و راه‌اندازی می‌شد، عنوان کرد: متاسفانه ناهماهنگی‌های بین دستگاهی باعث عقب ماندن تکمیل این نمایشگاه شده است.

نادعلی افزود: علی‌رغم سختی‌ها و ملاحظاتی که وجود دارد، تلاش‌ها در جریان است و باید هماهنگی بین دستگاهی برای رسیدن شهر آفتاب به آنچه مدنظر و مورد انتظار همگان است، ملاک قرار بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اگر روند تکمیل شهر آفتاب به نتیجه برسد، این مجموعه نمایشگاهی درآمد پایدار قابل توجهی برای مدیریت شهری تهران به ارمغان می آورد.  

کد خبر 650370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha