عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از عملکرد نهاد ریاست جمهوری در دوره های یازدهم و دوازدهم گفت: باید روشن شود که مسئولان نهاد ریاست جمهوری در این دو دوره با چه توجیهی اقدامات ضد اقتصادی و ضد امنیتی انجام دادند.

محمد حسن آصفری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدحسن آصفری» با اشاره به نقش تیم اقتصادی دولت قبل در هدررفت ۱۸ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا اظهار داشت: با تائید نمایندگان، مجلس تصویب کرد که از نهاد ریاست جمهوری تحقیق شود که در این ۲ دوره واقعاً چه کسانی در نهاد ریاست جمهوری و تیم اقتصادی دولت مصوب کردند که ۶۰ تن طلای این کشور به عنوان ذخیره پولی وارد بازار و تبدیل به سکه شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی این سکه‌ها در اختیار کشورهای متخاصم قرار داده شد، افزود: کسانی بودند که صرفاً مغازه‌ای داشتند و صرافی هم نبودند، فرضاً در شهرستان کرج که با قیمت ارزان سکه‌ها را خریداری می‌کردند و به دست دشمنان ما می‌رساندند تا پشتوانه ذخیره کشور را خالی کنند.

وی ادامه داد: اینگونه بود که با نوسانات قیمت طلا در بازار روبرو شدیم و سکه از قیمت ۴۰۰ هزار تومان به ۱۱ میلیون تومان رسید، از طرفی، ۱۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی کشور را بدون هیچ توجیهی وارد بازار کردند و در اختیار صرافان چهار راه استانبول قرار دادند و به افزایش قیمت‌ها دامن زدند و در نهایت بر اقتصاد کشور تأثیر منفی گذاشتند.

طراح تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری افزود: حتی در مسائل اقتصادی کشور برای نمایندگان مجلس بسیار مهم است بدانند چرا افرادی که هیچ سابقه کاری در حوزه‌های اقتصادی نداشتند، صرفاً به دلیل ارتباط رانتی و پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری به عنوان هیات مدیره و مدیرعامل برخی بانک‌ها یا شرکت‌ها و یا کارخانه‌های بزرگ پول‌ساز انتخاب شدند و یا در سال آخر ریاست جمهوری، افرادی را به عنوان سفیر انتخاب و به کشورهای دیگر اعزام کردند. باید معلوم شود با چه توجیهی دست به این اقدامات زدند.

وی ادامه داد: یا انتخاب افرادی در تیم مذاکره‌کننده که در بین آنها افراد جاسوس بود؛ باید روشن شود که چه نظارتی در نهاد ریاست جمهوری و در انتخاب و معرفی این افراد وجود داشت؛ تا جایی که حتی یکی از این جاسوسان به صراحت گفته بود؛ آنقدر به رئیس‌جمهوری نزدیک شدم که حتی می‌دانم که وی به کدام آدامس علاقه دارد. این‌ها مواردی است که در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی اتفاق افتاده و برای نمایندگان مجلس اهمیت دارد که موضوع آشکار شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: در چارچوب تحقیق و تفحص، هفته دیگر باید هیاتی مشخص شود و در نهاد ریاست جمهوری نیز موضوع باید به جد پیگیری شود و اگر افرادی متخلف هستند، به دستگاه قضایی معرفی شوند.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا باید دولتی به زیان کشور و ملت خود کار کند گفت: این‌ها قابل بررسی است اما اصولاً وقتی افرادی شایسته انتخاب نمی‌شوند و شایسته‌سالاری صورت نمی‌گیرد، افرادی پست‌ها و مسئولیت‌هایی را می‌گیرند و اینها سبب می‌شوند که دولت از مسیر خود که مسیر خدمت‌رسانی به مردم است، منحرف شود و بیشتر از اینکه به فکر خدمت به مردم باشند، به دنبال گروه، حزب، تشکیلات و جیب خودشان باشند.

مجلس در جلسه روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه با گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد نهاد ریاست جمهوری در دوره یازدهم و دوازدهم موافقت کرد که یکی از محورهای آن نقش نهاوندیان در توزیع میلیاردها دلار ارز و طلا است.

موضوع هدر رفت ۱۸ میلیارد دلار منابع ارزی کشور مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت؛ ایشان در مرداد ۱۳۹۷ در دیدار با مردم، در این باره فرمودند؛ در همین قضیّه ارز و سکّه و این حرف‌هایی که این دو سه ماهه پیش آمد، خب، مبالغ زیادی - حالا گفتند مثلاً ۱۸ میلیارد دلار، برای کشور ما که در تهیّه ارز مشکل داریم و ارزها و پول‌های خودمان را هم نمی‌توانیم از خارج وارد کنیم، ۱۸ میلیارد رقم بالایی است - بر اثر بعضی از بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجهی‌ها، آمد دست افرادی که از آن سوءاستفاده کردند. بسیاری از مشکلات از این قبیل است. مشکلات، مربوط به نحوه مدیریّت ما و نحوه سیاست‌گذاریِ اجرایی ما است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن جلسه بر ضرورت برخورد با افرادی که این رانت را توزیع کردند نیز تاکید و فرمودند: ارز را یا سکّه را وقتی که به‌صورت غلط تقسیم می‌کنند، این دو طرف دارد: یکی آنکه می‌آید این را می‌گیرد و مثلاً فرض کنید قاچاقچی است یا به قاچاقچی می‌فروشد؛ یکی آن که این را می‌دهد. ما همه‌اش دنبال آن کسی که «می‌گیرد» می‌گردیم - مفسد اقتصادی، قاچاقچی- درحالی‌که تقصیر عمده متوجّه آن کسی است که «داد»؛ او را باید دنبال کرد. در این کاری که اخیراً قوّه قضائیّه شروع کرده که کار درستی است، دنبال این هستند. بالاخره یک تخلّفی انجام گرفته، یک خطای بزرگ انجام گرفته. نمی‌گوییم هم «خیانت»؛ زبان بنده این‌جور نمی‌گردد که راحت بگوییم فلانی یا فلان‌کَس‌ها خیانت می‌کنند؛ نه، امّا بالاخره خطا کردند و خطای مهمّی کردند که ضررش به مردم برگشته است.

کد خبر 650595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 39
  • فریبرز IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    41 5
    نماینده مردم باسلام ودرود بی پایان به شما.عرضم به شما اینه که درزمانی که همین اتفاقات درحال به وقوع پیوستن بود شما نمایندگان مجلس کجا بودین که الان شدید نوش داروی بعدازمرگ سهراب؟
    • سهراب IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      9 19
      هر جا بود کاره ای نبود. حالا هست . بذار ببینیم این اعتراض به کجا می رسه. قاعدتا وقتی یه کالایی زیاد میشه باید ارزون بشه نه گرون. خدایا چه کنیم. واقعا که چی شد.
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      4 6
      زمانی هم که با انتخاب اشتباه بنی صدررارئیس جمهورایران کردیم به این معنی که با انتخاب بدواشتباه قدرت به اودادیم تابه کشورخیانت کنه،چون به همون مدت چهار سال یاهشت سال یک خائن مثل بنی صدر،کارش اینه یاوظیفه داره به کشورضربه بزنه
    • به سهراب IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      2 0
      اگر این نماینده کاره ای نبود پس رئیس جمهور هم کاره ای نیست و .....!!!!
    • GB ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      3 0
      سهراب خان الان هم کاره ای نیست.
  • ناشناس IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    22 18
    دولت روحانی هم مجلس و هم مردم رو فریب داد ، ضربه ای که دولت روحانی به مردم و اقتصاد کشور وارد کرد به هیچ عنوان جبران شدنی نیست
    • قادر IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      2 0
      مقصر اصلی شورای نگهبانه 2دوره حسن راتایید صلاحیت کرد شورای نگهبان را اول محاکمه کنید بعد حسنی
  • Hossein IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    41 7
    هر کسی میاد از اوضاع شاکیه و تقصیرو میندازه گردن نفر قبلی!! بابا حداقل از یه شیوه جدید استفاده کنید!
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      20 6
      ترفندشون هست
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      9 2
      دیگران چی.این همه دستگاههای عریض وطویل نظارتی کجابودند.همه این حرف ها برای توجیه ناکاآمدی شون هستش.
  • دبیر IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    9 3
    بگم بگم!!!!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    32 6
    جالب اینجاست خود شما نمایندگان این وزیران را تایید صلاحیت کردید و برای فرار از گناه جرم رو گردن می اندازید!؟همه شما از یک کرباسید
  • عیدی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    25 5
    اقا بی خیال مارا رنگ نکنید اینا همش بازار گرمی شماست که اخبارتونو داغ وپربیننده جلوه دهید محاکمه کجا بود طرف هرکاری خواسته کرده رفته الان تازه بیدارشدید که ما فلان میکیم وچنان میکنیم نه میتونید کاری بکنید ونه میتونید کاری کنید پس لطفا مخ ملت را تو فرغون نریزید ودور دور ندید
  • جعفر IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    22 6
    طرف آجیل میدزده زندانش میکنند....روحانی خزانه مملکت خالی می‌کنه ....راست ..راست....توی بهترین ویلاهای خودش خوشگذرانی می‌کنه.....من موندم..که این آقا درس حوزه رو کجا گذرانده...
  • محمد IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    21 17
    خیانتی که در دولت روحانی به مملکت شد زمان قاجار هم اون خیانت نشد . فقط محاکمه
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      11 0
      کی جرات داره اینا محاکمه کنه اگر میتونستن که از ریاست برکنارش میکردن
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      5 0
      بریتانیا
  • عطا IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    21 2
    ...در این کشور چیزی به اسم نظارت وجود نداره ....مملکت گل و بلبل از این بهتر نمیشه ...
  • انقلاب IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    16 17
    اول حسن روحانی وبعد تیم اقتصادی و هیئت دولت مخصوصا زنگنه، جهانگیری دزدمحاکمه شوند
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    8 1
    یا ابالفضل این از کجا در اومد
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    6 1
    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم...
  • عباس بهمنی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    25 0
    عمو بی خیال چند میلیارد حالا از بودجه بیت المال هزینه میشه آخرش هم میگن آبروی نظام در خطره پرونده را ببندین
  • وجدان IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    23 0
    آقای آصفری: تجربه نشان داده ابزار تحقیق و تفحص که حق مسلم نمایندگان محترم مجلس است به تسویه حسابهای سیاسی ختم شده در نتیجه منتج به عزل وزیر یا مسول مربوطه میشود. ارزشمند ترین ابزاری که دارید و استفاده نمی کنید ( نظارت) است که مجلس ضعیف عمل میکند. مجلس ناظر بر صداو سیما و مطبوعات و.... همچنین شورای پول و اعتبار دارد همه در این زمینه که میفرمائید باید پاسخگو باشند. به عنوان یک شهروند عادی توصیه اکید دارم در خال حاضر موضوع فوق ملحوظ نظر آقایان قرار گیرد تا مجلس بعدی این موضوع را تکرار نکند. موفق باشید
    • فقط الله IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      13 2
      دو کلام ختم کلام. عالی بود. من متشکرم
  • بابک IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    12 0
    هر موقع یک رئیس‌جمهور به پای میز محاکمه کشیده شد وباهاش برخورد شد اونموقع بقیه رئیس جمهور ها هم حواسشون را جمع میکنند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    5 4
    خدا ازش نگذره خائن را
  • عباسقلی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    7 1
    بله صد در صد باید اون کسی را مجازات کرد که اموال مردم را همینطوری داده ،خب به هر کس بدهند میخوره یه آب هم روش
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    8 6
    یه زمانی آخرای احمدی نژاد سکه تا۱۵۰۰۰۰۰هزارتومان رفت بالا،بعدازاینکه روحانی آمدسکه تا۸۰۰۰۰۰هزاراومدپایین،حالاشما اگه توان دارید،صدتومان بیارین پایین که نه تنها اینجوری نشده،بلکه گرانترهم کردین
  • جواد IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    4 0
    اتفاقا وقتی کسی راحت «آتش زدم به اموال دولت»انجام میدهد خیانت میکند ...نباید بخاطر ترس از گفتن حقیقت تقیه یا امتناع کرد!!!!
  • معینی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    7 0
    آقای اصغری عزیز، به همان دلیل که در سال ۱۳۸۰ با دستمزد ماهیانه کمتر از یک میلیون تومان، می توانستیم خوب زندگی کنیم و اکنون با بیست میلیون ماهیانه هم نمیتوان آنگونه زندگی کرد برو اقتصاد بخوان تا ببینی بی ارزش شدن پول ملی، چه پیامدهایی دارد
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    2 3
    أقاي اصفرى مردی بخدا دمت گرم واقعا ادم درستی هستی و مطالبه حق مردم واقعا کار درستی است مردم دو یا سه شیفت کار کردند که نصف این پول به جیب دولت رفت و فقط نتیجه خطاهای دولت مشکلات معیشتی و گرانی و مشکلات خانوادگی برای مردم بود .مردم له شدند .باید در دادگاه محاکمه شوند کسانی که افراد نالایق را سر کار اوردند .عراقچی 30 ساله چی شد حکمش سکه 400 تومانی شد 12 میلیون دو نفر را اعدام کردند برای مردم چه نتیجه ای داشت ؟ اگر واقعا کارشنلس نداریم برای اقتصاد مربی خارجی استخدام کنید !چه اشکال داره از المان از ژاپن اقتصاد دان بیاریم .برای فوتبال که اصلا چیز مهمی نیست با وجو کارشناسان خوب میلیاردی خرج میکنید انا برای اقتصاد که ممکن است در اثر فساد اهن اعتراضات اعتصابات عدم دل گرمی مردم به نظام و انقلاب و حکومت اسلامی و نا رضایتی را داشته باشد کاری نمی کنیم ؟چرا ؟ چه میوشد اگر به مدم رسیدگی شود که مردم نظام و انقلاب و رئس جمهور و وطن خودشان را عشق بورزند و اگر مجانی پاسپورت ترکیه و دبی و امریکا رو هم بدهند نروند بگن وطنم .و کجا بهتر از وطنم متاسفانه قشر نخبه دارند می روند چاره ای نسیت ظاهرا.
  • علی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    11 4
    اصلا روحانی خائن ، حالا شما که دلسوزان ملتید همتون باهم دست به دست هم بدید و خیانت نکنید و سکه رو دوباره همون ۴۰۰ تومن کنید
  • ناشناس IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    8 0
    تازمانی که فقط غیر همخطی ها باید جواب بدن اوضاع از این هم بدتر میشه بنظرم این آقایون خیلی دنبال کشف فساد نیستن دنبال مچ گیری هستند وگرنه در دولت احمدی نژاد کم خیانت شد همین العان در عزل و نصبها ببینید چگونه است
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    4 0
    به همان دلیل که شتر با بارش به مقصد نرسید.
  • جادوگر IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    2 1
    سکه در زمان روحانی به شانزده ملیون هم رسید
  • مهدی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    8 0
    آقای نماینده ابهتر است اول تکلیف طلاهایی که در سال ۸۸ از ایران قاچاق شدو دولت ترکیه مصادره کرد را مشخص کنی بعد نوبت طلاهای این دوره
  • انسان IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    3 0
    حرف ،حرف ،حرف،بقول یک بنده خدایی که می گفت حرف مثل برف ،اب می شود راحت وبخار ،ای برادر تا می توانی کاری بکن برای مردمت که مردممان خیلی خوب خدمتگزار و وفادار به ملت را می شناسند والحق قدر شناس وسپاسگزار انان خواهند بود پس در این زمینه گام بردارید مقصر وقت هست برای حسابرسی ،
  • میرولی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    2 2
    ازماست که ماسا ت چراانتخاب میکردیم این طوری بشود ما ملتی هستیم دهن بین زودباو رمیکنیم روحانی ازهمان اول عوام فریبی کرد رای آورد یعنی ازوضعیت ملت سواستفادکرد حالا بیاؽیدروحانی اعدام بکنیم جه فرقی حال مردم میکند
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    5 1
    نمایندگان مجلس حق نظارت استیضاح و سوال از دولت را داشته اند مجلس می توانست هر وزیر و یا رئیس جمهور را به مجلس بکشاند و از او سوال کند و حتی او را بر کنار کند این کار را نکرده و اجازه داده که دولت روحانی هر کاری دلش خواست بکند پس نمایندگان هم باید پاسخگو باشند از خدا بترسید و بدانید که خداوند عالم بر اعمال ما ناظر است الم یعلم بان الله بری ایا نمیدانید که خداوند شما را میبیند پایمال کردن حق مردم و بیت المال جرم کمی نیست روز قیامت میلون ها انسان مدعی شما هستند
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    1 4
    با سلام. از ماست که بر ماست .تا زمانی که در انتخاب خود دقت نکنیم وراحت فریب وعده ووعید های توخالی رو میخوریم .همینه که هست .به این نمایندگان امیدی نیست .مگر آقامون امام زمان ظهور بفرماید تا این مفسدان رو سرجاشون بنشونه .انشاالله .
  • حسن QA ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    5 0
    همه باهم ميخورند ميبرند فقط درحد حرف است دستشون توى يك كاسه است كسى به كسى كارى نداره
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    5 0
    شما مگر کجا بودید نقش نظارتی مگر نداری بازهم یک رییس جمهور رفت شروع کردید بد گویی
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    1 1
    وقتی می گن قانون تصویب کنید که دو و چند تابعیتی ها و همین طور کسانی که در کانادا , استرالیا , اروپا و آمریکا درس خوانده اند یا در این کشورها منافعی دارند (حساب های بانکی , املاک و ... تا مقیم بودن و یا دانشجو بودن درجه یک هایشان) نتوانند پست های ارشد بگیرند همینه روحانی تو انگلیس و ظریف تو آمریکا درس خونده خیلی از وزرای این دوره هم تو غرب زندگی کرده اند دقیقا چه انتظاری از این ها دارید ؟ حتی اگر خود این ها مشکل نداشته باشند منافع شان در غرب درگیره فقط کافیه مثلا انگلیس بگه آقای فلانی این کارو نکنی تابعیتت را لغو می کنیم یا فرزندت را دیپورت می کنیم یا حسابت یا ملکت تصاحب می شه همین . آقای آصفری اگر دغدغه دارید برید برای تصویب این قوانین و کار را از بیخ درست کنید .
  • مجید سوزوکی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    الا برکت الاه
  • ادم IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    7 0
    الان اگر دولت کسری بیارد فردا نمی گویید دشمنان در کشور دلار را ۳۰هزار تومان خریدن وخزانه کشور را خالی کردن بهتر است هر کسی در هر سمتی در باره حرفهایش مسولیت داشته باشد و پاسخگو باشد نه اینکه فقط در لحطه بدون هیچ مسولیتی هر چه دلش خواست بگوید تا خود را مطرح کند
  • ایرج IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    4 0
    شورای نگهبان باید پاسخگو باشد
  • ناشناس IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    2 0
    چرادرهمان زمان اقدامی نکردید
  • نامشخص IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 1
    انشاالله امام زمان ظهور کنه و بی عدالتی و ظلم و فساد ریشه کن بشه
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    دوران روحانی، دوران بازگشت به روزگار قاجاریه بود، کم مانده بود تاریخ تکرار شود و جنوب ایران مال انگلیس شود و شمال متعلق به روسیه و شرق متعلق به چین و غرب هم برای آمریکا!! خود مردم هم با سنتز و ریاضت زندگی تحقیر شده ای ادامه دهند به جرم خواستن حقوق واقعی خود واسفاها وقتی جاهلان مردم را اداره کنند چه بلا ها که بر سر مردم نگون بخت نرفت باز هم باید شکر کرد بدتر نشد دولتی که نتواند یک قرص ناقابل را به بیمار سخت برساند بدون خاله زنک بازی و تحقیر بیماران دردمند چگونه سوادی دارد تمام این زیر سوال است گویا فقط یک فرد بیسواد دارد برای خودش جولان می دهد پس نخبه ها چه کاره اند؟!